کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

بلیط پرواز داخلی ارزان نشد؟

تجارت نیوز , 2 آذر 1400 ساعت 9:22


گروه اقتصادی: براساس اعلام شورای عالی هواپیمایی کشور قرار شد قیمت‌های بلیط پرواز‌های داخلی از آول آذر ماه کاهش پیدا کند. اما این کاهش قیمت در سایت‌ها خرید بلیط اینترنتی هم اعمال شده است؟ایرلاین‌ها بابت کاهش ظرفیت پذیرش مسافر در دوران کرونا، قیمت‌های بلیط را افزایش ندادند. اما پس از مدتی براساس افزایش قیمت سالیانه، قیمت‌های بلیط هواپیما افزایش یافت.این در حالی است که در پی تصویب کاهش قیمت بلیط هواپیما در جلسه اخیر شورای عالی هواپیمایی کشور، روز گذشته نرخ‌های جدید ابلاغ شد.

تخلف سایت‌های خرید بلیط اینترنتی
با اینکه به نظر می‌رسد مصوبه جدید در آژانس‌های مسافرتی و سایت‌های خرید اینترنتی بلیط هواپیما هم اعمال شده است. اما در برخی از پرواز‌های پرتردد داخلی مانند تهران به مشهد در این سایت‌ها کاهش قیمتی اعمال نشده است.

نرخ بلیط تهران -مشهد در نرخنامه جدید پروازهای داخلی ۹۲۸ هزار تومان است، اما در سایت‌های خرید بلیط آنلاین بلیط این پرواز تا یک میلیون و ۹۰۰ تومان هم فروخته می‌شود.همچنین نرخ جدید بلیط تهران – بندرعباس ۷۷۷ هزار تومان است اما در برخی از سایت‌های خرید بلیط اینترنتی، بلیط پرواز تا یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان هم وجود دارد.
در تفاوت قیمت‌ها  این نکته وجود دارد که اگر مسیری کم‌تردد باشد و در هفته یک یا دو پرواز داشته باشد، در این حالت نه‌ تنها گزینه‌ای برای مقایسه قیمت بلیط هواپیما وجود ندارد؛ بلکه در اکثر مواقع مانند پرواز تهران به بیرجند، قیمت بلیط گران است.

با توجه به تفاوت قیمت‌ها در سایت‌های مختلف برای جلوگیری از بروز تخلفات احتمالی در این زمینه، نظارت‌های لازم در زمینه باید انجام شود تا نرخ مصوب اعلام شده به درستی اعمال شود.مسافران می‌توانند با مقایسه نرخ بلیط‌ها در سایت‌های خرید اینترنتی بلیط و نرخ مصوبه جدید نسبت به خرید بلیط مورد نظر خود اقدام کنند.


کد مطلب: 306950

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/306950/بلیط-پرواز-داخلی-ارزان-نشد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir