به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۰۲ ساعت ۱۲:۲۲
کد مطلب : ۳۰۷۰۲۵

شانزدهمین پرواز بالگرد مریخی "نبوغ" انجام شد

شانزدهمین پرواز بالگرد مریخی "نبوغ" انجام شد
گروه علمی: بالگرد نبوغ ناسا شانزدهمین پروازش را با موفقیت به اتمام رساند.به گزارش ایسنا، آژانس فضایی ناسا اعلام کرد که بالگرد مریخی نبوغ شانزدهمین پرواز خود را بر فراز سیاره سرخ به اتمام رسانده است. این پرواز در روز شنبه ۲۰ نوامبر به انجام رسید.
 
به گفته‌ی آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا این بالگرد در طول پروازش تصاویر رنگی از سطح مریخ ثبت کرده است و ۱۱۶ متر به سمت شمال شرقی سیاره پیموده است. این سفر ۱۰۹ ثانیه به طول انجامید.نبوغ در ماه فوریه بر سطح مریخ فرود آمد و اولین پروازش را در ماه آوریل به انجام رساند. نبوغ به تیم مریخ‌نورد "استقامت" در مشخص کردن مسیر و کاوش دهانه‌ی جزرو کمک می‌کند. این مریخ‌نورد به بررسی و کاوش سنگ‌های مریخ و جستجوی حیات در این سیاره می‌پردازد. ناسا در ماه آوریل اعلام کرد که گروه کوچکی از افراد را مامور سفرهای آینده "نبوغ" می‌کند اما "تدی تزانتوس"(Teddy Tzanetos) رهبر این تیم با اشاره به این موضوع که نبوغ از مواد تجاری موجود در بازار ساخته شده می‌گوید: هر پرواز می‌تواند آخرین پرواز ما باشد.
برچسب ها: ناسا
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها