به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۲۱:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۰۲ ساعت ۱۲:۳۳
کد مطلب : ۳۰۷۰۳۰

چگونه به بیمار مبتلا به اوتیسم کمک کنیم؟

چگونه به بیمار مبتلا به اوتیسم کمک کنیم؟
گروه جامعه: اوتیسم یک بیماری مادام‌العمراست که بسیاری از مردم آن را بخش مهمی از هویت فرد مبتلا تلقی می‌کنند اما برنامه‌ها و راهبردهای رفتاری برای بیماران اوتیستی وجود دارد که می‌تواند به یادگیری، رشد و پیشرفت مبتلایان به اوتیسم در روند مدیریت زندگی شان کمک کند.
 
به گزارش ایسنا، درک فرد مبتلا به اوتیسم از اطرافش با دیگران فرق می‌کند که این امر می‌تواند بر توانایی برقراری ارتباط و تعامل با دیگران اثر بگذارد.‌همان‌گونه که از نام اوتیسم برمی‌آید، این بیماری دارای یک طیف وسیع بوده و به معنی آن است که مبتلایان ممکن است این بیماری را به گونه‌های مختلف تجربه کنند.‌

هر فردی از هر ملیت، فرهنگ و زمینه اجتماعی می‌تواند مبتلا به اوتیسم باشد اما این بیماری بیشتر در مردها دیده می‌شود تا زنان. نظریه‌های متعددی در مورد علت ابتلای بیشتر مردها و پسران جوان در مقایسه با زنان و دختران ارائه شده است از جمله تفاوت‌های ژنتیک اما در عین‌ حال تشخیص آن در مردها آسان‌تر و بیشتر صورت می‌گیرد زیرا زنان و دخترها در پنهان کردن مشکلات خود موفق‌ترند.بنابر گزارش روزنامه ایندیپندنت، اگر فرزند شما مبتلا به اوتیسم است، فکر خوبی است که هرچه بیشتر در مورد آن کسب اطلاع کنید.

"نظام درمان عمومی انگلیس" چند توصیه برای کمک به رشد کودکان دارد، از جمله:
- مهارت‌های ارتباطی: برای نمونه استفاده از عکس، زبان اشاره یا هر دو برای کمک به حرف زدن و مهارت‌های زبان که در بیماران مبتلا به اوتیسم می‌تواند با تاخیر همراه باشد.
- تعامل‌های اجتماعی: راهبردهای مبتنی بر بازی، داستان‌های مصور و برخی بازی‌های کامپیوتری می‌تواند کمک کند.
- مهارت‌های بازی‌های تجسمی: مثل تشویق بازی‌های تخیلی
- مهارت‌های یادگیری: از جمله مهارت‌های مقدماتی آموزش برای کمک به تمرکز، خواندن، نوشتن و ریاضی
اگر فکر می‌کنید خود یا یکی از عزیزانتان به اوتیسم مبتلا هستید برای کسب اطلاع بیشتر در مورد این اختلال و کمک به بهبود شرایط زندگیِ فرد مبتلا، حتما با یک پزشک متخصص مشورت کنید.
برچسب ها: اوتیسم
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها