به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۰۲ ساعت ۱۳:۲۹
کد مطلب : ۳۰۷۰۵۷

با ۵ خاصیت شگفت‌انگیز نارنگی آشنا شوید

با ۵ خاصیت شگفت‌انگیز نارنگی آشنا شوید
گروه علمی: نارنگی یکی از مرکبات خوشمزه و پرطرفدار است که شاید جدا شدن راحت پوسته آن دلیل این محبوبیت باشد. در این مطلب به ۵ مورد از فواید عادت به خوردن این میوه اشاره کرده‌ایم.معمولا زمانی که صحبت از خواص مرکبات می‌شود، همه به یاد پرتقال می‌افتند، اما نباید از خواص عالی نارنگی غافل شد. تاثیر این میوه بر سلامت بدن تا حدی است که توصیه می‌شود در فصل زمستان یک نارنگی در روز میل شود. در ادامه این مطلب به ۵ مورد از فواید عادت به خوردن این میوه اشاره کرده‌ایم که به ترتیب عبارتند از:

۱. سرشار از فیبرها و تسهیل گوارش
نارنگی سرشار از فیبرهای غذایی است که به عملکرد روده‌ها کمک می‌کند و به‌ همین دلیل بهتر است از میوه کامل به‌ جای آبمیوه استفاده شود. دمنوش پوست نارنگی نیز برای بهبود هضم پس از صرف غذای با چربی یا قند بالا مفید است.

۲. تقویت ایمنی بدن
مواجه بدن با انواع ویروس‌ها در فصول سرد سال موجب بروز خستگی و ضعف سیستم ایمنی می‌شود. اما گنجاندن نارنگی در رژیم غذایی به‌ دلیل مقدار فراوان ویتامین C در این زمینه موثر است و زمینه ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا را کاهش می‌دهد. البته برای این تاثیر مطلوب لازم است نارنگی به‌ طور منظم مصرف شود.

۳. کمک به کاهش وزن
نارنگی کالری کمی دارد و حاوی مقدار فراوان آب است که در دوران رژیم لاغری مفید خواهد بود. البته خوردن نارنگی احساس گرسنگی بین وعده‌های غذا را نیز کاهش می‌دهد و میان‌وعده مناسبی به‌ جای تنقلات شور یا شیرین است.

۴. سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها
علاوه بر مقدار فراوان ویتامین C به‌عنوان آنتی‌اکسیدان عالی، نارنگی منبع غنی از دیگر ترکیبات آنتی‌اکسیدانی مانند فلاونوئیدها و آنتوسیانین‌هاست که با رادیکال‌های آزاد مقابله کرده و زمینه بروز بیماری‌های قلبی‌عروقی، سرطان‌ها و پیری سلولی کاهش پیدا می‌کند. این ترکیبات به‌دلیل تاثیر ضدالتهابی از عروق خونی نیز محافظت می‌کند.

۵. حفظ تعادل اسیدی و قلیایی بدن
تعادل حالت اسیدی و قلیایی بدن در حفظ سلامت و بسیاری از عملکردهای بدن نقش دارد. همه خوراکی‌های ترش الزاما حالت اسیدیته در بدن ایجاد نمی‌کنند که نارنگی یکی از آنهاست. این میوه بر خلاف طعم نسبتا ترشی که دارد ph قلیایی دارد و از افزایش اسیدیته بدن و بروز واکنش‌های اکسایشی و تحلیل مواد معدنی جلوگیری می‌کند. وجود مواد معدنی مختلف مانند کلسیم، پتاسیم، فسفر، منیزیم، منگنز، آهن و مس در نارنگی نیز در تامین این نیازهای بدن موثر است.
برچسب ها: نارنگی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها