کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

رقابت نزدیک اپل و سامسونگ بر سر صدرنشینی

2 آذر 1400 ساعت 14:15


گروه فناوری:شرکت سامسونگ در سه ماهه سوم امسال در بازار ساعت‌های هوشمند در میزان رشد، از اپل سبقت گرفت.بر اساس داده‌های شرکت Counterpoint Research، فروش ساعت‌های هوشمند در سراسر جهان، در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل، ۱۶ درصد افزایش یافته است.
 

طبق جدیدترین آمار، شرکت اپل همچنان برترین فروشنده این حوزه باقی ماند، اما سهم آن سال به سال ۱۰ درصد کاهش یافته است. سامسونگ بزرگترین برنده Q۳ بود و توانست فروش محموله‌های خود را به طور قابل توجهی رشد دهد. از نظر فروش، این سه ماهه، یک رکوردشکنی برای این شرکت بود. این شرکت هواوی را به عنوان دومین فروشنده بزرگ کنار زد و فاصله خود را با اپل کاهش داد. توجه داشته باشید که بیش از ۶۰ درصد از حجم فروش این شرکت در آمریکای شمالی و اروپا بوده است، جایی که مدل‌های قیمت متوسط به بالا محبوب هستند.

اکنون که ساعت‌های جدید سامسونگ دارای سیستم عامل Wear OS هستند، سهم بازار این شرکت از ۳ درصد در سه ماهه سوم ۲۰۲۰ به ۱۷ درصد در مدت مشابه امسال افزایش یافته است. همچنین شایان ذکر است سهم بازار اپل واچ از ۲۸ درصد به ۲۲ درصد کاهش یافته است.به لطف محبوبیت روزافزون این برند در اروپا، Amazfit سومین فروشنده بزرگ ساعت در سه ماهه سوم امسال بود. همچنین Imoo متعلق به BBK Electronics نیز چهارمین ساعت ساز و هواوی پنجمین شرکت برتر در این حوزه بود.


کد مطلب: 307087

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/307087/رقابت-نزدیک-اپل-سامسونگ-سر-صدرنشینی

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir