به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۷:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۰۲ ساعت ۱۷:۲۲
کد مطلب : ۳۰۷۱۲۶

ایران از قشم و چابهار عملیات پهپادی می‌کند

ایران از قشم و چابهار عملیات پهپادی می‌کند
گروه سیاسی: وزیر دفاع اسرائیل، ایران را متهم کرد از پایگاه‌هایی در چابهار و قشم حمله دریایی انجام می‌دهد و پهپادهای نظامی را به پرواز درمی‌آورد.
 بنی گانتس  گفت: برای اولین بار موضوعی را آشکار می‌کند: برایتان فاش می‌کنم که از دو پایگاه مرکزی در منطقه چابهار و جزیره قشم در جنوب ایران عملیات دریایی اجرا می‌شوند و همچنین پهپادهای پیشرفته 'شاهد ' به پرواز درمی‌آیند."پایگاه پهپادی در جزیره قشم از سال ۲۰۱۳ در رسانه‌ها با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای گزارش شده است و حتی در نقشه گوگل در جنوب این جزیره دیده می‌شوند.اما احتمال دارد منظور گانتس از پهپاد "پیشرفته" شاهد، شاهد ۱۴۹ یا پهپاد غزه باشد که نمونه پبشرفته‌تر شاهد ۱۲۹ است. گفته شده شاهد ۱۴۹، حدود سه تن وزن دارد، ارتفاع پرواز آن به ده هزار متر و سرعت آن به ۳۵۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد، ۳۵ ساعت مداومت پرواز دارد، پانصد کیلو بار حمل می‌کند و سه هزار کیلومتر برد دارد.
رسانه‌های نزدیک به سپاه پاسداران این پهپاد را شبیه پهپاد "ام‌کیو۹ ریپر" می‌دانند که با "مطالعه پهپاد غنیمتی ام‌کیو۹ آمریکا" و "با نگاهی" به پهپاد آمریکایی ساقط‌شده گلوبال هاوک ساخته شده است.
جزیره قشم در حوزه دریایی پنجم نیروی دریایی سپاه، "حوزه امام باقر" قرار دارد و "پایگاه مستقل امام علی" این نیرو هم در چابهار است. دیگر پایگاه مستقل نیروی دریایی سپاه در بندر جاسک است.

 
برچسب ها: اسرائیل
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها