کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تأثیر ایمونوتراپی بر کاهش مرگ و میر کرونا

2 آذر 1400 ساعت 18:37


گروه علمی: ایمونوتراپی مبتنی بر تزریق یک باکتری مرده بینی در کاهش مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا بسیار مؤثر است.بر اساس آنچه در یک مجله علمی معروف مبتنی بر نتایج یک تحقیق اسپانیایی منتشر شده است، ایمونوتراپی مبتنی بر تزریق یک باکتری مرده بینی (موسوم به MV۱۳۰) در کاهش مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا بسیار مؤثر است و همچنین توانایی واکسن‌های ضد کرونا را افزایش می‌دهد.
 

این نتایج بر روی حیوانات توسط تیمی از دانشمندان اسپانیایی تأیید شده که نشان می‌دهد می‌توان اثربخشی واکسن‌ها و پاسخ ایمنی به آن‌ها را به ویژه در برخی از بخش‌های جمعیت و همچنین در برابر جهش‌های بیماری‌زا که می‌توانند اثربخشی واکسن‌ها را کاهش دهند، بهبود بخشید؛ در نتیجه ایمونوتراپی به محافظت بهتر در برابر کرونا کمک می‌کنند.

نتایج این تحقیق منجر به شواهد علمی قطعی شد که نشان می‌دهد میزان مرگ و میر موش‌های آلوده زمانی که این ایمونوتراپی (MV۱۳۰) را قبل از عفونت دریافت کردند، به‌طور قابل‌توجهی کمتر بوده است.مرکز ملی تحقیقات قلب و عروق (CNIC) و شورای عالی تحقیقات علمی (CSIC) در اسپانیا تاکید کرده است که دستیابی به واکسن‌ها بهترین سلاح برای مقابله با این همه گیری است اما آن‌ها همچنین بر لزوم دستیابی به ابزار‌های موثرتر و سریع تاکید کردند؛ چیزی که می‌توان با آموزش پاسخ ایمنی به آن دست یافت.

ایمونوتراپی متشکل از باکتری‌های مرده (MV۱۳۰) که توسط شرکت اسپانیایی Inmunotek تولید می‌شود، این کارآیی را در آزمایش‌هایی که در مرکز تحقیقات سلامت حیوانات موسسه ملی تحقیقات در کشاورزی و فناوری غذایی در مادرید انجام شده، نشان داده است.از زمانی که دفتر سازمان جهانی بهداشت در چین از ظهور این بیماری در پایان دسامبر ۲۰۱۹ خبر داد، ویروس کرونا باعث مرگ حداقل ۵ میلیون و ۱۲۲ هزار و ۶۷۵ نفر در جهان شده است.
حداقل ۲۵۴۹۵۲۶۵۰ نفر از زمان ظهور به این ویروس آلوده شده اند. اکثر مبتلایان بهبود یافتند، اگرچه برخی از آن‌ها هفته‌ها یا حتی ماه‌ها بعد علائم را تجربه کردند.


کد مطلب: 307157

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/307157/تأثیر-ایمونوتراپی-کاهش-مرگ-میر-کرونا

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir