کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

تجمع جهش‌ها مانع گسترش سویه دلتا می‌شود

2 آذر 1400 ساعت 18:40


گروه علمی:دانشمندان ژاپنی دریافتند با تجمع جهش‌های دلتا کرونا، این گونه نمی‌تواند ورژن خاص خود را تولید کند و از بین می‌رود. دانشمندان مؤسسه ملی و دانشگاه «نیگاتا» ژاپن اعلام کردند سویه دلتای کرونا که در این کشور شایع شده، می‌تواند جهش‌های زیادی را در یکی از غیرساختاری خود انباشته کند، همین امر منجر به «خود تخریبی» این ویروس می‌شود.
 

پروفسور «اتورو اینو» (Ituro Inoue) در این باره گفت: سویه دلتا با جهش بالایی در ژاپن گسترش یافته و جایگزین دیگر گونه‌ها شده است، اما با تجمع جهش ها، معتقدیم که این گونه نخواهد توانست تا ورژن خاص خود را تولید کند و از طریق «خود تخریبی طبیعی» خودش را از بین می‌برد.به گفته دانشمندان، تغییرات زیادی در گونه دلتا و به خصوص در بخش متعلق به پروتئین که مسئول توانایی ویروس در اصلاح کمبود‌های خود است، رخ داده است.

از سوی دیگر، پروفسور «تاکشی اورانو» گفت: ویروسی که حاوی پروتئین آسیب دیده «nsp۱۴» است، به شکل زیادی قدرت تکثیر خود را از دست داده است؛ بنابر این می‌تواند یکی از عوامل کاهش شدید عفونت‌های جدید باشد.
با این حال او هشدار داد که خود تخریبی گونه دلتای کرونا در ژاپن می‌تواند به ظهور گونه‌های دیگر ویروس کرونا منجر شود.

پروفسور اینو ضمن اعلام هشدار در زمینه سهل انگاری کرونا گفت ژاپن که به محدودیت‌های کرونایی ماه گذشته پایان داد، همچنان در خطر سویه‌های موجود و نیز جدید کرونا قرار دارد.او با بیان اینکه واکسن به تنهایی مشکل را حل نمی‌کند، گفت اقدامات قرنطینه‌ای برای مسافرانی که از خارج از کشور می‌آیند، همچنان باید در این زمینه نقش ایفا کنند.


کد مطلب: 307159

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/307159/تجمع-جهش-ها-مانع-گسترش-سویه-دلتا-می-شود

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir