کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شرط معافیت پزشکان از سربازی چیست؟

باشگاه خبرنگاران , 3 آذر 1400 ساعت 9:53


گروه جامعه: مشمولان دارای مدرک تحصیلی دکترای پزشکی معافیت پزشکی دریافت می‌کنند. سرهنگ حسینی معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی گفت: براساس تبصره ۱ ماده ۴۰ قانون خدمت وظیفه عمومی مشمولان پزشک اعم از عمومی، دندانپزشکان و پزشکان متخصص فقط در صورتی می‌توانند از معافیت دائم پزشکی بهره‌مند شوند که به تشخیص شورای پزشکی وظیفه عمومی، قادر به اشتغال به حرفه طبابت در نیرو‌های مسلح نباشند.

وی با بیان این که به درخواست پزشکی این دسته از مشمولان بعد از ترک تحصیل، انصراف و یا فراغت از تحصیل رسیدگی می‌شود افزود: در برخی از موارد بیماری مشمولان پزشک در حدی است که مانع طبابت آنان در بیمارستان‌های نیرو‌های مسلح نیست که در این صورت به خدمت دوره ضرورت اعزام و برابر نظر شورای پزشکی وظیفه عمومی از انجام خدمات رزمی معاف می‌شوند.

معاون وظیفه عمومی فرماندهی انتظامی خراسان جنوبی افزود: رسیدگی به درخواست معافیت پزشکی مشمولان دارای مدرک تحصیلی دکترای داروسازی، دامپزشکی، تکنسین‌های اتاق عمل و.. همانند مشمولان عادی بوده و بدون هیچ شرطی به درخواست معافیت پزشکی آنان رسیدگی می‌شود.سرهنگ حسینی گفت: مشمولان متقاضی معافیت پزشکی برای کسب اطلاع از آیین نامه معافیت پزشکی و قوانین و مقررات مربوط به آن، می‌توانند به پایگاه اطلاع رسانی سازمان وظیفه عمومی به نشانی vazifeh.police.ir سامانه تلفن گویا به شماره ۰۹۶۴۸۰، کانال سازمان در پیام رسان سروش به نشانی sarbazvazifeh @ مراجعه کنند.


کد مطلب: 307187

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/307187/شرط-معافیت-پزشکان-سربازی-چیست

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir