به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۱:۴۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۰۳ ساعت ۱۰:۰۹
کد مطلب : ۳۰۷۱۹۷

حزب‌الله در لیست گروه‌های تروریستی استرالیا

حزب‌الله در لیست گروه‌های تروریستی استرالیا
گروه بین الملل: کارین اندروز، وزیر کشور استرالیا اعلام کرد که کشورش گروه حزب‌الله لبنان را در فهرست سازمان‌های تروریستی قرار داده است.
وزیر کشور استرالیا در بیانیه‌ای گفت: حزب‌الله همچنان به حملات تروریستی تهدید می‌کند و از سازمان تروریستی مانند جهاد اسلامی فلسطین و گردان‌های عزالدین قسام حماس حمایت می‌کند.
کارین اندروز اضافه کرده است: دولت استرالیا خشونت از جانب هیچ گروهی را تحمل نخواهد کرد و دلیل مذهبی یا ایدئولوژیک نمی‌تواند کشتن مردم بیگناه را توجیه کند.آمریکا، اسرائیل، کانادا، هلند و امیرنشین‌های خلیج فارس از مدت‌ها پیش حزب‌الله را تروریستی اعلام کرده بودند. بریتانیا نیز سال گذشته کلیت گروه حزب‌الله را تروریستی اعلام کرد.اما شماری از کشورهای اروپایی تاکنون شاخه سیاسی حزب‌الله را از بازوی نظامی آن متمایز می‌دانستند.با وجود این، پارلمان آلمان نیز ماه گذشته در مصوبه‌ای، از جمله با تروریستی نامیدن فعالیت‌های حزب‌الله در سوریه، از دولت برلین خواست فعالیت تمامی شاخه‌های حزب‌الله در آلمان را ممنوع کند.
آمریکا و اسرائیل از کشورهای دیگری در اروپا و جهان خواسته‌اند کلیت حزب‌الله را تروریستی اعلام و فعالیت‌های اعضا و هواداران آنها را ممنوع کند.

 
برچسب ها: استرالیا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها