کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

دشمنی طالبان با فیلم‌هایی که بازیگر زن دارند!

3 آذر 1400 ساعت 11:04


گروه بین الملل:روزنامه شرق نوشت: طالبان از مسئولان رسانه‌ها در افغانستان خواست که در تولیدات خود اعم از فیلم و سریال شعائر مذهبی را مراعات کرده و از نمایش برنامه‌هایی که در آن‌ها افراد نقش انبیا و صحابه را بازی کرده‌اند، خودداری کنند.
 در اعلامیه وزارت امر به معروف طالبان که در دسترس رسانه‌ها قرار گرفت، آمده است که خبرنگاران زن باید با «حجاب کامل اسلامی» بر صفحه تلویزیون ظاهر شوند؛ اما فیلم‌هایی که هنرپیشه‌های زن در آن نقش بازی کرده‌اند، نباید از تلویزیون‌های افغانستان پخش شوند.
ذبیح‌الله مجاهد در آن نشست گفت: «رسانه‌ها حیثیت منبر را دارند، پس باید مردم را به راه درست هدایت کنند. امیدواریم رسانه‌های افغانستان نقش خوبی در روشنگری اذهان عامه، به‌ویژه نسل جدید بازی کند».در این مدت تنها شبکه ورزشی افغانستان فعالیت خود را متوقف کرد و طالبان نام «وزارت زنان» را به وزارت «امر به معروف و نهی از منکر» تغییر داد.
شرح این گفته ذبیح‌الله مجاهد در اعلامیه مطبوعاتی وزارت امر به معروف طالبان به این شکل آمده است که رسانه‌های افغانستان باید از پخش و نشر فیلم‌ها و سریال‌هایی که در مغایرت با اصول شریعت اسلامی و عرف جامعه افغانستان است، جلوگیری کنند. این اعلامیه همچنین پخش فیلم و سریال‌های خارجی را به دلیل «ترویج فرهنگ بیگانه و فراهم‌سازی اسباب بی‌اخلاقی در جامعه» منع کرده است.بخش‌هایی از اعلامیه وزارت امر به معروف طالبان، به محدودیت محتوای برنامه‌های تفریحی و طنزآمیز رسانه‌ها نیز اشاره دارد و همچنین پخش سریال‌ها یا فیلم‌هایی را که در آن هنرپیشه‌های سینما در نقش پیامبران یا همراهان پیامبران (صحابه) بازی کرده‌اند، جدا ممنوع کرده است.


 


کد مطلب: 307221

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/307221/دشمنی-طالبان-فیلم-هایی-بازیگر-زن

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir