کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ایلان ماسک باز هم سهام تسلا را فروخت

3 آذر 1400 ساعت 18:12


گروه اقتصادی: مدیرعامل شرکت تسلا برای تامین پول نقد به منظور پرداخت مالیات، دوباره سهام این شرکت را فروخت.ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا ۹۳۴ هزار سهم از سهام تسلا را فروخت. از زمانی که ایلان ماسک نظرسنجی را برای فروش سهام برگزار کرد، تاکنون ۹.۲ میلیون سهم به ارزش ۹.۹ میلیارد دلار توسط ایلان ماسک به فروش رفته است. در این نظرسنجی، اکثر شرکت کنندگان با فروش ۱۰ درصد از سهام ماسک در تسلا موافق هستند.
 

براساس اطلاعاتی که در کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا ثبت شده، مدیرعامل تسلا ۹۳۴ هزار و ۹۱ سهم به ارزش ۱.۰۵ میلیارد دلار را فروخته است. ماسک سه شنبه هفته گذشته هم ۹۳۴ هزار و ۹۱ سهم از سهام این شرکت را به منظور انجام تعهدات مالی خودش فروخت. تسلا در سال ۲۰۱۲ پاداشی به ایلان ماسک داد تا او بتواند ۲۲.۸ میلیون سهام این شرکت را با قیمت ۶.۲۴ دلار به ازای هر سهم خریداری کند. سال آینده میلادی این قرارداد منقضی می‌شود و ماسک فرصت کمی دارد تا خرید‌های خودش را انجام دهد.

در حال حاضر قیمت هر سهم از تسلا حدود ۱۱۰۰ دلار است و فعالسازی دوباره این قرارداد به نفع ثروتمندترین فرد دنیا خواهد بود. اما ماسک با انجام این کار باید مالیات مابه التفاوت قیمت سهم را در بازه زمانی سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۱ با نرخی بیشتر از ۵۰ درصد پرداخت کند. طبق محاسبات CNBC، مالیات ایلان ماسک حدود ۱۵ میلیارد دلار خواهد بود.
ماسک به منظور پرداخت این مالیات نیاز به پول نقد دارد و از طریق پرداخت سهام این پول را تامین خواهد کرد. سهام شرکت تسلا روز گذشته افت ۴.۴ درصدی را پشت سر گذاشت و باید منتظر بود و دید واکنش معامله گران به این اتفاق چه خواهد بود. ارزش بازار تسلا در حال حاضر ۱.۱ تریلیون دلار برآورد می‌شود.گفتنی است که ایلان ماسک در حال حاضر با دارایی ۲۹۶ میلیارد دلاری ثروتمندترین فرد دنیا است و بعید است به این زودی از جایگاه خودش پایین بیاید.


کد مطلب: 307327

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/307327/ایلان-ماسک-باز-هم-سهام-تسلا-فروخت

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir