به روز شده در ۱۴۰۰/۰۹/۰۹ - ۱۸:۵۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۰۳ ساعت ۱۸:۵۹
کد مطلب : ۳۰۷۳۴۳

گرانفروشی و کم فروشی، بیشترین تخلفات بازار

گرانفروشی و کم فروشی، بیشترین تخلفات بازار
گروه اقتصادی:   مدیرکل بازرسی ویژه وامور تعزیرات سازمان حمایت گفت: در ۷ ماه سال جاری بیشترین تعداد شکایات دریافتی از بازار به ترتیب به گرانفروشی، کم فروشی و تقلب تعلق داشته است.سید مجتبی سجادی جزی با بیان اینکه در هفت ماه سال جاری بیشترین تعداد شکایات دریافتی به ترتیب به گرانفروشی، کم فروشی و تقلب تعلق داشته است، اظهار کرد: از ابتدای سال تا پایان مهرماه امسال ۱۲۱ هزار و ۸۷۰ فقره گزارش و شکایت مردمی در خصوص کالا و خدمات از طریق ستاد خبری مستقر در سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها دریافت شده است.

مدیرکل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان تصریح کرد: از مجموع شکایات رسیدگی شده ۴ هزار و ۷۵۳ فقره منجر به تنظیم برگ گزارش بازرسی و ۶ هزار و ۳۳۱ فقره منجر به عدم احراز تخلف و ۴ هزار و ۴۶۳ فقره به علت انجام کار کارشناسی در حال پیگیری است.سجادی با اعلام اینکه از این تعداد شکایات ۱۳ هزار و ۵۳۴ فقره مربوط به کالا است، گفت: ۲ هزار و ۱۳ فقره مربوط به خدمات بوده است.

وی اضافه کرد: در همین مدت، بیشترین شکایت دریافت شده در بخش کالا مربوط به انواع نان، سبزیجات و گوشت مرغ و در بخش خدمات مربوط به نرخ تعمیر خودرو‌های سبک و رستوران‌های غذاخوری است.مدیرکل بازرسی ویژه و امور تعزیرات سازمان حمایت با اعلام اینکه بیشترین شکایات بر اساس نوع تخلف به ترتیب مربوط به گرانفروشی، کم فروشی، تقلب و عدم درج قیمت است، گفت: در ارتباط با نحوه دریافت شکایات در مجموع ۱۰ هزار و ۲۱۶ فقره به صورت تلفنی، ۲ هزار و ۶۹ فقره به صورت حضوری و ۳ هزار و ۲۶۲ فقره بصورت کتبی بوده است.
مرجع : مهر
برچسب ها: کالای اساسی