به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۱:۰۰
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۰۴ ساعت ۱۴:۳۷
کد مطلب : ۳۰۷۳۹۷

چادرهای معترضان در زاینده‌رود را آتش زدند

گروه جامعه: چند روز پس از  اعتراضات کشاورزان اصفهانی به تخصیص‌ نیافتن حقآبه کشت پائیزه، نیمه شب گذشته به چادرهای معترضان و کشاورزان بر بستر خشک زاینده‌رود حمله و به آتش‌ كشیده شد و با حضور ماموران یگان ویژه، معترضان متفرق شدند.
چادرهای معترضان در زاینده‌رود را آتش زدند
در ویدئوهایی ارسالی از حوادث بامداد روز پنج‌شنبه، چهارم آذرماه، صدای مقام مسئولی به گوش می‌رسد که از طریق بلندگو از معترضان می‌خواهد محل را ترک کنند. در تصاویری که صدای وی روی آن شنیده می‌شود، چادرهای معترضان که در آتش می‌سوزد نیز به خوبی قابل مشاهده است. در ویدئوهای دیگر نیز صداهای انفجار به گوش می‌رسد و یکی از معترضان می‌گوید که «چادرها را آتش زدند. همان کاری که در عاشورا انجام شد را انجام دادند!»
در یکی از ویدئوها، فرد مسئولی خطاب به کشاورزان می‌گوید: «حالا که مصوبات خوبی تصویب شده و همه از شما حمایت کردند، شما هم باید همکاری کنید. من الان در بین شما بودم. به من می‌گفتید برو و این حرف‌ها را در بلندگو بگو. من الان دارم در بلندگو این حرف‌ها را می‌زنم.» به دنبال این اظهارات وی، کشاورزان فریاد می‌زنند: «دروغه، دروغه»، اما این مقام مسئول از کشاورزان اصفهانی می‌خواهد محل را هر چه سریع‌تر و «بدون تنش» ترک کنند. در یکی دیگر از ویدئوها یکی از کشاورزان می‌گوید: «اینها حالا دیگر هر کس اینجا باشد را قیچی می‌کنند» و از حضور نیروهای یگان ویژه در منطقه خبر می‌دهد.
در حالی که ویدئوهای ارسالی نشان می‌دهد چادرهای معترضان با اعمال زور و فشار جمع شده است، یک عضو هیئت مدیره صنف کشاورزان اصفهان می‌گویند که علت برچیدن چادرهای اعتراضی، «قول مسئولان در مورد تخصیص آب کشاورزی و همچنین اجرای مصوبات شورای عالی آب است.» رضا جعفری افزوده در جلسه‌ای که روز سه‌شنبه با مسئولان استان درباره خواسته‌های کشاورزان برگزار شد، «استاندار برای اجرای امور در این زمینه فرصت خواست و گفت که اعتماد کنید. از این رو لازم بود به استاندار و مسئولان جدید اعتماد کرد و فرصت داد.» در همین حال چند کانال تلگرامی پیامی را منتشر کرده‌اند حاکی از تذکر به مردم برای تخلیه محل تحصن تا «مانع سوء استفاده» رسانه‌های خارج از کشور شوند. خبرگزاری فارس نزدیک نیز «عناصر فرصت‌طلب و ضد انقلاب» را مسئول حمله به چادرهای کشاورزان معرفی کرده است.
کشاورزان شرق و غرب اصفهان از ۱۷ آبان‌ماه در اعتراض به بی‌توجهی به خواسته‌هایشان و بلاتکلیفی هر ساله برای کشت پاییزه در بستر خشکیده زاینده‌رود و در جوار پل خواجو چادر اعتراضی برپا کرده بودند. هزاران نفر از مردم شهر اصفهان نیز روز جمعه ۲۸ آبان‌ماه به کشاورزان پیوستند و خواستار جریان دائمی زاینده‌رود و تالاب بین‌المللی گاوخونی شدند. اعتراض و تجمع در اصفهان در روزهای گذشته به دیگر شهرها از جمله شهرکرد در استان چهارمحال و بختیاری نیز سرایت کرده بود.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها