به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۰۴ ساعت ۱۶:۱۹
کد مطلب : ۳۰۷۴۰۸

کریستیانو رونالدو در آستانه رکورد تاریخی

گروه ورزشی: کریستیانو رونالدو تنها یک گل دیگر تا رسیدن به رکوردی شگفت انگیز فاصله دارد.
کریستیانو رونالدو در آستانه رکورد تاریخی
کریستیانو رونالدو در دیدار سه شنبه شب منچستریونایتد مقابل ویارئال نیز به روند گلزنی خود در لیگ قهرمانان اروپا ادامه داد تا به رکورد شگفت انگیز و باورنکردنی 799 گل زده در دوران فوتبال خود دست پیدا کند.
نکته قابل توجه و مهم درباره فوق ستاره پرتغالی این که او تنها در 1095 مسابقه موفق شده این تعداد گل زده را به ثبت برساند و حالا در دیدار یکشنبه شب منچستریونایتد برابر چلسی این فرصت را خواهد داشت که این عدد را به 800 برساند.
 

 
اگرچه منچستریونایتد در این فصل نمایش های ناامیدکننده‌ای از خود ارائه داده اما کریستیانو رونالدو در سن 36 سالگی همچنان در اوج آمادگی به سر می‌برد و در مسابقاتی مثل همین بازی دیشب برابر ویارئال و یا دیدار برابر آتالانتا در قامت ناجی شیاطین سرخ ظاهر شد.
او 450 گل برای رئال مادرید به ثمر رسانده است و پنج تیمی که او بیشترین گل را در مقابل آن ها به ثمر رسانده در اسپانیا حضور دارند. رونالدو 20 گل یا بیشتر مقابل سویا، اتلتیکو مادرید، بارسلونا، سلتاویگو و ختافه به ثمر رسانده است.
 

 
رونالدو 508 گل یعنی 63 درصد گل های خود را با پای راست به ثمر رسانده است. فوق ستاره پرتغالی 149 بار با پای غیر تخصصی خود یعنی چپ گلزنی کرده و 140 مرتبه نیز با ضربه سر دروازه حریفان را باز کرده است.
اگرچه توانایی رونالدو در ضربات ایستگاهی در سال های اخیر کاهش یافته است (آخرین گل او از ضربه ایستگاهی در جولای 2020 بود) اما در عین حال او 57 گل با ضربه ایستگاهی و 141 پنالتی به ثمر رسانده است.
نکته قابل توجه دیگر در مورد کریستیانو رونالدو این که او طی سال های اخیر بیشتر در محوطه جریمه ظاهر شده است. در واقع او 116 گل از خارج از محوطه جریمه به ثمر رسانده است، یعنی 85 درصد از ضربات او در داخل محوطه بوده است.
 

 
و در آخر رونالدو 58 هت تریک در دوران حرفه ای خود به ثبت رسانده است(پنج هت تریک بیشتر از لیونل مسی) و همچنین دارای رکورد 10 هت تریک برای تیم ملی پرتغال است.

سید مهدی محمدی
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۹/۰۴ ۲۰:۵۰
این سایت خبر ورزشی در صدا و سیمای وطنی به اندازه کافی ، مداحی این خودشیفته پرتغالی را می کند ، شما دیگر خواهشاً ، حرف های این سایت را قرقره نکنید...! (379493)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها