کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

طالبان نماز خواندن را در ولایت ارزگان اجباری کرد

5 آذر 1400 ساعت 16:52

گروه بین‌الملل: اداره امر به معروف و نهی از منکر گروه طالبان در ولایت ارزگان در جنوب افغانستان دستور داده است، باید از تمام شهروندان «نماز» پرسیده شود، کسانی که خلاف این دستور عمل کنند «سخت مجازات» خواهند شد.


به گزارش العربیه، مولوی محمد يعقوب شرافت، یک عالم دین، در اداره امر به معروف طالبان در ارزگان، پنج‌شنبه 25 نوامبر (4 قوس)، به روزنامه «اطلاعات روز» افغانستان گفته است، به تمام خطیب‌های مساجد و عالمان دین، وظیفه داده شده است، تا از شهروندان نماز را بپرسند و مشکلات آنها‌ را رفع کنند. به باور اداره امر به معروف طالبان، آموزش دادن نماز به شهروندان، نسبت به کارهای دیگر اولویت دارد و این اداره هر از گاهی از خطیبان مساجد و عالمان دین خواهند پرسید که به چه تعداد شهروندان نماز را آموزش داده‌اند. شرافت افزود: کسانی که در یادگیری نماز بی‌توجهی می‌کنند شناسایی و مجازات خواهند شد و سرپرستان خانواده‌ها نیز مکلف‌اند از زن و دیگر اعضای خانواده‌ای خویش نماز را بپرسند، این پروسه بگونه‌ای جدی در تمام مناطق ولایت ارزگان عملی خواهد شد.
به گفته شرافت، پس از آموزش کامل نماز به شهروندان، به آن‌ها توصیه خواهد شد تا نماز خویش را با جماعت بخوانند. برخی از شهروندان نیز تایید کرده‌اند که عالمان دین در مساجد از آن‌ها نماز را پرسیده‌اند. شماری از باشندگان این ولایت با انتقاد از دستور طالبان گفته‌اند، باید خطیبان مساجد و عالمان از هر شخص جداگانه و به‌دور از چشم دیگران نماز را بپرسند، اما این کار در مقابل دیگر شهروندان و نمازگزاران صورت می‌گیرد. آن‌ها افزوده‌اند، کسانی که در ادای نماز مشکل دارند، مورد تمسخر حاضرین و دیگر شهروندان قرار می‌گیرند که این کار از نظر اخلاقی نادرست است. طالبان در دوره اول حکومت خویش نیز نماز خواندن را برای تمام شهروندان افغانستانی که به سن بلوغ رسیده بودند، اجباری کرده بود و حتی پیروان ادیان دیگر از جمله هندوها و سیک‌ها را نیز مجبور می‌کرد، نماز بخوانند!


کد مطلب: 307564

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/307564/طالبان-نماز-خواندن-ولایت-ارزگان-اجباری

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir