به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۰۰:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۰۶ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : ۳۰۷۵۹۰

نگهداری پناهجویان اخراجی آلمان در زندان

نگهداری پناهجویان اخراجی آلمان در زندان
گروه بین الملل: دیوان دادگستری اروپا انتقال یک تبعه اخراجی اهل پاکستان در شهر هانوفر به زندان عادی را غیرقانونی دانست.
پناهجویان یا مجرمانی خارجی که قرار است از آلمان اخراج شوند، تا زمان خروج باید در بازداشت‌گاه‌های ویژه‌ نگهداری شوند.آلمان هرساله گروهی از پناهجویانی را که تقاضای اقامت‌ آنها قبول نشده یا اتباع خارجی را که اقدام به عملی مجرمانه کرده‌اند، از این کشور اخراج می‌کند. این افراد تا هنگام خروج در بازداشت‌گاه‌هایی اسکان داده می‌شوند که صرفا برای آنها در نظر گرفته شده است.
بر اساس ارزیابی دادستان کل دیوان دادگستری اروپا (ECJ) آلمان این قانون را در مورد یک تبعه پاکستان نقض کرده و او را به زندان عادی فرستاده است. دیوان دادگستری اروپا حکم به غیرقانونی بودن این اقدام داده است. این شهروند پاکستانی در سپتامبر ۲۰۲۰ به مرکز اصلاح و تربیت زندان شهر هانوفر فرستاده شد. دادگاه هانوفر، مرکز ایالت نیدرزاکسن ‌آلمان از دیوان دادگستری اروپا خواست تا دستورالعمل بازگشت اتحادیه اروپا را در این مورد خاص بررسی کند.
به گفته دادستان دیوان دادگستری اروپا این عمل غیرقانونی بوده زیرا ذیل بخشنامه "وضعیت ویژه" محسوب نمی‌شود و این فرد نباید به زندانی فرستاده می‌شده که زندانیان عادی هم در آنجا هستند.
دستورالعمل اتحادیه اروپا تصریح می‌کند، اتباع کشورهای ثالثی که قرار است اخراج شوند باید "به طور کلی در بازداشتگاه‌های ویژه اسکان داده شوند". در صورت عدم وجود چنین بازداشتگاهی، زندانیان در انتظار اخراج می‌توانند در زندان‌های عادی اما جدا از سایر زندانیان اسکان داده شوند.این دستورالعمل برای دوره‌های استثنایی و موارد اضطراری نیز به شکل موقت صدق می‌کند؛ به عنوان مثال در صورت نبود امکانات کافی برای اسکان دادن "عده بیش از حد و غیرقابل پیش‌بینی اتباع کشورهای ثالث که بازگشت آنها باید تضمین شود". مقامات قضایی باید در هر مورد جداگانه بررسی کنند که آیا چنین شرایط اضطراری وجود دارد یا خیر.
ژان ریچارد د لا تور، دادستان دیوان دادگستری اروپا گفته است که مقررات آلمان در سال ۲۰۱۹ که اجازه بازداشت در زندان‌ها در شرایط اضطراری را تا ژوئیه ۲۰۲۲ می‌دهد، در این مورد صدق نمی‌کند.در نخستین نیمه سال جاری میلادی پنج ‌هزار و ۶۸۸ نفر از آلمان به کشورهای زادگاهشان یا به کشور ثالث بازگردانده شده‌اند. این تعداد به نسبت شش ماه اول سال گذشته افزایش داشته است.سال گذشته بازپس فرستادن پناهجویان و مهاجران غیرقانونی از آلمان به دلیل شیوع پاندمی کرونا دچار وقفه شده بود. این روند در سال ۲۰۲۱ مجددا افزایش داشت.
اما با سقوط دولت افغانستان و افتادن این کشور به دست طالبان، بازگشت دادن پناهنجویان افغان از آلمان متوقف شد.هورست زهوفر، وزیر کشور آلمان اعلام کرد که اخراج پناهجویان افغان که پناهندگی‌شان در آلمان رد شده، موقتا متوقف خواهد شد. او پیش از این بر اخراج مجرمانی که به عنوان پناهجو در این کشور اقامت دارند، به شدت مصر بود.
به گفته وزارت کشور آلمان عده این افراد در حال حاضر تقریبا ۳۰ هزار نفر است. با این حال از سال ۲۰۱۶ تنها ۱۰۰۰ مهاجر أفغان به کشورشان بازگردانده شدند که بیشتر آنها مرتکب جرائم سنگین شده‌ بودند.
برچسب ها: آلمان
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها