به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۰۶ ساعت ۰۹:۲۵
کد مطلب : ۳۰۷۶۰۸

شاسی‌بلند الکتریکی مرسدس؛ دو میلیارد تومان

شاسی‌بلند الکتریکی مرسدس؛ دو میلیارد تومان
گروه اقتصادی: مرسدس قیمت و مشخـــصات شاسی‌بلند EQB خود را که یک نسخه تمام الکتریکی 7سرنشین از سری GLB این برند است، اعلام کرد.این مدل در 2نسخه ارائه می‌شود که مدل EQB 3004MATIC از 52هزار و 145پوند آغاز می‌شود و شروع قیمت EQB 3504MATIC نیز از 53هزار و 645پوند خواهد بود. هر 2مدل دارای تجهیزات استانداردی هستند که شامل کروز کنترل، آینه‌های کم‌نور خودکار در داخل و خارج، حسگرهای پارک همه‌جانبه به‌علاوه دوربین پارک عقب، رکاب‌های روشن، صندلی‌های جلو با قابلیت تنظیم برقی و گرم‌شونده، کنترل تهویه هوا و بسته روشنایی محیطی متغیر است.

مدل300 از یک مجموعه 2موتورالکتریکی‌ و 19اسب‌بخاری 4چرخ متحرک استفاده می‌کند، درحالی‌که مدل350 از نسخه 288اسب‌بخاری همان پیشرانه سود می‌برد. هر دو به لطف باتری 5/66کیلووات‌ساعتی، با هر بار شارژ کامل قادر به طی کردن 413کیلومتر خواهند بود. مرسدس همچنین می‌گوید که یک نسخه دوربردتر در راه است که برای بهره‌وری بیشتر، از سیستم تک‌موتوره 2چرخ متحرک بهره می‌برد.

حداکثر شارژ در 100کیلووات DC محدود شده است؛ یعنی 10 تا 80درصد شارژ در 32دقیقه. مرسدس EQB به لطف شارژر داخلی خود با شارژAC 11کیلوواتی از ایستگاه‌های شارژ شرکت وال‌باکس نیز سازگار است. مرسدس EQB جدید که بین شاسی‌بلندهای EQA و EQC در خط رو به رشد خودروهای الکتریکی این شرکت قرار دارد، یک شاسی‌بلند الکتریکی جمع‌وجور برای خریدارانی است که به فضا و انعطاف‌پذیری نیاز دارند.
مرجع : روزنامه همشهری
برچسب ها: مرسدس بنز
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها