به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۰۶ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب : ۳۰۷۶۱۲

ضربه مشت جان همسایه را گرفت

ضربه مشت جان همسایه را گرفت
گروه حوادث: پسر جوان که به سرو صدای مرد همسایه در پارکینگ اعتراض داشت در درگیری، با مشت ضربه‌ای به سر او زد و همین موجب مرگ مرد همسایه شد. چند روز پیش به قاضی محمدجواد شفیعی، بازپرس جنایی تهران خبر رسید که مردی 70ساله در یکی از بیمارستان‌های پایتخت جانش را از دست داده است. آنطور که مامور کلانتری گزارش کرده بود، متوفی در جریان یک درگیری مصدوم شده و مدتی در بیمارستان بستری بوده اما به‌رغم تلاش پزشکان جانش را از دست داده بود.

با دستور بازپرس جنایی تهران تحقیقات در این‌باره آغاز و مشخص شد که مرد 70ساله با پسر جوان یکی از همسایه‌هایش درگیر شده بود. ماجرا از این قرار بود که مرد 70ساله در پارکینگ خانه، سرگرم تعمیر ماشینش بوده که پسر همسایه به نام رسول به سراغ او رفته و نسبت به اینکه در آن وقت شب سروصدا ایجاد کرده و مانع استراحت و آرامش آنها شده اعتراض کرده است. بر سر همین مسئله، میان جوان همسایه و مرد سالخورده درگیری شکل گرفت و ناگهان پسر جوان با مشت ضربه‌ای به پیشانی مرد همسایه زد و سبب شد که وی نقش بر زمین شود. بعد از این اتفاق، مرد مصدوم به بیمارستان انتقال یافت و حدود 6‌ماه تحت درمان قرار گرفت اما تلاش‌ها برای نجات او فایده‌ای نداشت و مرد مصدوم سرانجام جانش را از دست داد.

خانواده قربانی پس از این اتفاق، راهی دادسرای جنایی تهران شدند و به طرح شکایت از پسر همسایه پرداختند و گفتند که او در این اتفاق مرگبار، مقصر اصلی بوده و دست به قتل زده است. در این شرایط بازپرس جنایی تهران دستور بازداشت پسر همسایه و انتقال جسد قربانی به پزشکی قانونی را صادر کرد. پزشکی قانونی با انجام بررسی‌ها و معاینه جسد اعلام کرد؛ مشت وارد شده که از قسمت پیشانی بوده، باعث شده تا قربانی از پشت سر، زمین بخورد و سرش با موزاییک‌های کف پارکینگ برخورد کند.

این اتفاق سبب شکستگی جمجمه و خونریزی مغزی شده است. با اعلام این نظریه، پسرجوان در برابر اتهام قتل عمدی قرارگرفت و پس از آنکه بازداشت شد، در بازجویی‌ها گفت: من اتهام قتل عمدی را قبول ندارم و ضربه‌ای به مرد همسایه نزدم اما درگیری را قبول دارم. وی ادامه داد: شب حادثه دیر وقت بود و مرد همسایه در پارکینگ سروصدا راه‌ انداخته بود. او سرگرم تعمیر ماشینش بود و اصلا مراعات همسایه‌ها را نمی‌کرد.

من به پارکینگ رفتم و نسبت به اینکه سروصدا راه انداخته، اعتراض کردم. او اما به جای عذرخواهی قیافه حق به جانبی گرفت و گفت سرگرم تعمیر ماشینش است. همین مسئله شروع درگیری میان ما بود که من از شدت عصبانیت با مشت ضربه‌ای به زمین کوبیدم اما ناگهان مرد همسایه تعادلش را از دست داد و از پشت ‌سر به زمین خورد. بعد از این اتفاق، خیلی ترسیدم و متاثر شدم و اصلا فکرش را هم نمی‌کردم که جانش را از دست بدهد.
متهم درحالی چنین ادعایی مطرح می‌کند که شاهدان شهادت دادند که پسرجوان با مشت ضربه‌ای به پیشانی متوفی زد و او نقش بر زمین شد. در این شرایط بازپرس جنایی تهران دستور بازداشت متهم را به اتهام قتل عمد صادر کرده و او برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفته است.
مرجع : روزنامه همشهری
برچسب ها: قتل حوادث
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها