به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۰۶ ساعت ۱۱:۱۴
کد مطلب : ۳۰۷۶۵۰

۱۴ دلیل طول عمر بیشتر زنان نسبت به مردان

۱۴ دلیل طول عمر بیشتر زنان نسبت به مردان
گروه علمی: راز طول عمر بیشتر زنان نسبت به مردان ویژگی هایی دارد که ۱۴ علت اصلی آن به این شرح است.
مطالعات زیادی در مورد این موضوع انجام شده و هنوز افراد این سوال برایشان وجود دارد که آیا خانم ها عمر بیشتری از آقایان دارند یا خیر. طبق آخرین مطالعات و  روانشناسی  عمومی برای این سوال جواب پیدا کردیم. بله عمر زنان بیشتر است .حال این سوال مطرح است که چرا آقایان کم تر از خانم ها عمر می کنند؟ در این قسمت جواب های زیادی برای این موضوع آورده شده است که مطالعه می فرمایید.

۱.خانم ها محکم تر هستند
قبل از به وجود آمدن انسان بسیاری از رفتارها و ویژگی ها در رحم شکل گرفته است که با فرد همراه است . به نظر می رسد که خانم ها رفتارهایشان زودتر از آقایان شکل می گیرد و متأسفانه آقایان از عفونت ها و نگرانی های بیشتری رنج می برند.مردان همچنین دیرتر از خانم ها از بیماری بهبودی پیدا می کنند و این موضوع به این معناست که آن ها زودتر عمرشان تمام می شود و در صورت  ابتلا به بیماری  مغزی و ریوی طاقت کمتری دارند.

۲.خانم ها کمتر تسلیم  بیماری های قلبی  می شوند
بیماری قلبی مشکلی است که ممکن است برای  زن و مرد  اتفاق بیفتد و هر ساله صد ها نفر را درگیر می کند اما تکنولوژی و مطالعات جدید ثابت کرده است که  درمان  این بیماری ها وجود دارد. در حالی که علت های  مرگ  و میر در آقایان و خانم ها می تواند به دلیل بیماری های قلبی باشد اما معمولاً  مردان  در اوایل ۳۰ سالگی و ۴۰ سالگی زودتر از این بیماری هایشان می میرند .خوشبختانه خانم ها توانایی مقابله بهتری با  بیماری قلبی  دارند و آن ها تا زمان قاعدگی می توانند خود را از بیماری های قلبی محفاظت کنند زیرا استروژن به اندازه کافی در بدن آن ها وجود دارد که به انعطاف و قدرت شان کمک زیادی می کند .

۳.خانم ها کمتر رفتارهای خطرناک انجام می دهند
همه ما به عنوان انسان دوست داریم که تجربه هیجان انگیز و ترشح آدرنالین را داشته باشیم . این  طبیعت  انسان است که بخواهد کارهای هیجان انگیز را تجربه کند. تفاوت بین آقایان و خانم ها این است که خانم ها معمولاً در این موارد منطقی تر هستند و نسبت به خطر محافظه کارانه تر برخورد می کنند و اصلا جای تعجب نیست که آسیب های ناگهانی در آقایان بیشتر باعث مرگ و میر می شود. لوب جلویی در  مغز  مسئول همین خطرات می باشد که در آقایان نیز توانایی بهبودی کند تری نسبت به خانم ها دارد.

۴.خانم ها روابط اجتماعی قوی تری دارند
چه خوشحال باشید، چه غمگین یا اینکه هیچ حسی نداشته باشید، دوستان شما می توانند در اطراف شما قرار بگیرند. خانم ها توانایی بهتری دارند تا افراد زیادی را دور خود جمع کنند و احساسات خود را با آنها به اشتراک بگذارند.قرار گرفتن در جمع دوستان می تواند خطر مرگ را تا ۵۰ درصد کاهش دهد. بیشتر آقایان تمایل دارند که استرس ها و ترس های خود را به تنهایی تحمل کنند. در حالی که خانم ها به راحتی آن را با دیگران به اشتراک میگزارند. مردان متاهل که با همسر خود صحبت می کنند، معمولاً  طول عمر  بیشتری دارند.

۵.خانم ها بهتر از سلامتی خود مراقبت می کنند
خانم ها معمولاً نسبت به سلامتی و نیازهای پزشکی خود هوشیار تر هستند. آقایان ۲۴ درصد کمتر از خانم ها به پزشک مراجعه می کنند و ۲۲ درصد بیشتر تست کلسترول را نادیده می گیرند. اغلب آقایان نسبت به بیماری بی تفاوت هستند و آن ها علائم را در نظر نمی گیرند زیرا نمی خواهند به  پزشک  مراجعه کنند.

۶.مردان زودتر از خانم ها پیر می شوند
مردان و خانم هایی که در یک روز و یک سال به دنیا آمده اند، ظاهر یکسانی ندارند. دلیل آن این است که انرژی تولید شده توسط خانم ها بیشتر است و زمانی که سلول های  انرژی  زا در بدن این افراد بالغ می شود، سرعت تخریب آن ها نیز افزایش پیدا می کند که تاثیری روی ظاهر شان نیز دارد اما این سلول ها در خانم ها کمتر تحت تاثیر قرار می گیرد. و خانم ها می توانند به راحتی  ژن  های خود را به نسل آینده انتقال دهند .

۷. مردان بیشتر از  زنان  سیگار می کشند
یکی از دلایل کوتاه بودن طول عمر مردان از زنان ، سیگار کشیدن، مصرف مشروبات الکلی و پرخوری آنها است . مردان بیش از زنان به مصرف  سیگار  و  مشروبات الکلی  اعتیاد دارند ، به همین خاطر بیشتر دچار بیماری شده و عمرشان کوتاه می شود.

۸.سیستم ایمنی آقایان زودتر از خانم ها پیر می شود
طبیعی است که گلبول های سفید با بالا رفتن سن کاهش پیدا کند. آقایان معمولا لنفوسیت بالاتری در زمان جوانی نسبت به خانم ها دارند اما با بالا رفتن سن تعداد آن ها کاهش پیدا می کند. سلول های B، سلول های T یا سلول های خونی قرمز با بالا رفتن سن در آقایان کاهش بیشتری نسبت به خانم ها دارد .

۹. عملکرد قلب  مردان و زنان  متفاوت است
ضربان قلب زنان در نیمه دوم سیکل قاعدگی بیشتر می شود و قاعدگی برای زن ها مانند نوعی تمرین ورزشی سبک است که فواید زیادی برای آن ها دارد و موجب می شود احتمال ابتلا به بیماری های قلبی - عروقی در سنین بالا کاهش یابد.

۱۰. کاهش عمر مردان به علت تفاوت در کروموزوم
عوامل اجتماعی و  سبک زندگی  در کم بودن طول عمر مردان بی تاثیر نیستند، اما ویژگی های ژنتیکی DNA به نام کروموزم ها نقش اساسی در کاهش طول عمر مردان دارند . زنان دو کروموزم X و مردان یک کروموزوم X و یک کروموزوم Y دارند.بنابراین زنان از هر ژن دو نسخه دارند و اگر یکی از آن ها از کار افتاد، آن ها می ‎توانند از دیگری استفاده کنند. اما مردها از چنین پشتیبانی برخوردار نیستندبنابراین ممکن است سلول ‎های بدن مردان در سنین بالاتر دچار اختلال در عملکرد خود شوند که این مسئله می تواند بستری مناسب برای بیماری ها باشد.

۱۱. کاهش عمر مردان به علت تفاوت در قد
میانگین قد مردان از زنان بلندتر است که می تواند آن ها را متحمل آسیب های بیشتری در درازمدت کند زیرا افراد قدبلند سلول های بیشتری در بدن خود دارند و جهش های مضر در بدن افراد قدبلند می تواند بیشتر باشد. افرادی که جثه بزرگتری دارند انرژی بیشتری هم می سوزانند که به فرسودگی زودتر بافت های بدنی آن ها منجر خواهد شد.

۱۲. تستسترون مردان
ویژگی های بدن مردان نظیر صدای کلفت تر، بدن پر  مو  و تاسی سر از ویژگی های تستسترون های آنها است.تستسترون می تواند بدن مردان را در کوتاه مدت نیرومندتر کند و سبب شود که عملکرد قلبی – عروقی بدن بدن در سال های ابتدایی بهتر کار کند اما تستسترون احتمال ابتلا به بیماری های قلبی، تصلب شرایین و فشار خون بالا را افزایش می دهد و عفونت و  سرطان  را در مردان افزایش می دهد.

۱۳. افزایش عمر زنان به علت اکسیر جوانی
زنان نه تنها با خطرات تستسترون مواجه نیستند، بلکه از «اکسیر جوانیِ» خودشان ( استروژن )که سبب مقابله با سالخوردگی می شود، استفاده می کنند. استروژن زنان یک «آنتی اکسیدان» قوی است که سبب از بین رفتن  مواد شیمیایی  و سمیِ خطرناکِ ایجادکننده ی  استرس  سلولی در بدنشان می شود.

۱۴.مردان فعالیت فیزیکی سخت تری دارند
برخی از مردان کارهای فیزیکی سختی مانند کار در  معدن  ، شخم زدن  زمین  های زراعی و... انجام می دهند . انجام این کارها به تدریج سبب ابتلا به بیماری در آنها و افزایش رنج و استرس در آن ها می شود و آن ها را از پا می اندازد.
برچسب ها: طول عمر
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها