به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۲:۰۰
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۰۶ ساعت ۱۳:۴۲
کد مطلب : ۳۰۷۶۹۵

شبی به یاد کامبیز درمبخش

شبی به یاد کامبیز درمبخش
گروه فرهنگی: مجلس بزرگداشت و یادبود زنده‌یاد کامبیز درم‌بخش، تصویرساز و کارتونیست، پنجشنبه (چهارم آذرماه) در گالری ایده برگزار شد. در این مراسم، جمعی از اساتید برجسته، هنرمندان کاریکاتوریست و علاقه‌مندان به هنرهای تجسمی حضور داشتند.به گزارش ایسنا، در این نشست دوستانه و صمیمی، هنرمندان به خاطرات و همکاری‌های مشترکشان با زنده‌یاد کامبیز درم‌بخش اشاره کردند و یاد این هنرمند بزرگ را گرامی داشتند.
 
کیارش زندی که اجرای این مراسم را به عهده داشت، از دست دادن قله رفیعی مثل درم‌بخش را ضایعه ای جبران ناپذیر برای هنر کاریکاتور ایران دانست.کیومرث کیاست از دیگر سخنرانان این نشست در بخشی از سخنان خود گفت: «با کیفی از مدارک آمده‌ام تا نشان دهم کامبیز درم‌بخش به من چه یاد داده و چه تاثیری در من گذاشته است.» پس از این جملات، کیاست نمونه‌هایی از آثار کامبیز درم‌بخش را که از ده‌ها سال پیش جمع‌آوری و نگهداری کرده بود، برای حاضران در جلسه به نمایش درآورد.

جواد علیزاده نیز به خاطراتی از سال های دور و اولین دیدارش با کامبیز درم‌بخش و متانت و شوخ طبعی کم نظیر او اشاره کرد.جمال رحمتی، سخنران دیگر این مراسم بود. او با بیانی منحصربفرد و طنزآمیز، از خاطرات مشترک داوری جشنواره‌ها در کنار درم‌بخش سخن به میان آورد و صحبت‌های او در این بخش، یاد درم‌بخش را در جلسه زنده کرد. یکی از محورهای صحبت‌های رحمتی، توجه به خضوع کامبیز درم‌بخش در برابر هنرمندان جوان بود که این بخش با تایید و استقبال اساتید و هنرمندان حاضر در جلسه روبرو شد.

در این مراسم که به همت گالری ایده برگزار شد، رامین درم‌بخش، فرزند زنده‌یاد کامبیز درم‌بخش و آرش سلطانعلی، پژوهشگر حوزه هنرهای تجسمی نیز حضور داشتند.کامبیز درمبخش در سال ۱۳۲۱ در شیراز به دنیا آمد و فارغ‌التحصیل هنرستان هنرهای زیبای تهران بود. او از پیشکسوتان هنر کاریکاتور در ایران به‌شمار می‌رفت و در مجموع بیش از ۶۰ سال با مطبوعات صاحب‌نام ایران و جهان همکاری مستمر داشت. درم‌بخش مدّتی نیز در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران، کاریکاتور را تدریس کرده ‌است. او برنده جایزه اول از بزرگ‌ترین و معتبرترین مسابقات بین‌المللی کاریکاتور ژاپن، آلمان، ایتالیا، سوئیس، بلژیک، ترکیه، برزیل، یوگسلاوی و چندین جایزه بین المللی جنبی دیگر بوده‌ و داوری چندین نمایشگاه بزرگ بین‌المللی کاریکاتور را بر عهده داشته است.
برچسب ها: کامبیز درمبخش
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها