به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۶:۳۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۰۶ ساعت ۱۳:۵۴
کد مطلب : ۳۰۷۷۰۵

چند دستگی بازار درباره روند قیمت طلا

چند دستگی بازار درباره روند قیمت طلا
گروه اقتصادی: طبق نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز، سرمایه گذاران طلا باید خود را برای نوسانات فزاینده بازار در کوتاه مدت آماده کنند.به گزارش ایسنا، در جدیدترین نظرسنجی طلای هفتگی کیتکونیوز تحلیلگران وال استریت به سه گروه مساوی تقسیم شدند در حالی که سرمایه گذاران خُرد بی‌نهایت به افزایش قیمت طلا خوش بین بودند و علاقه رو به رشدی از سوی آنها مشاهده شد.
 
در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت ۱۵ نفر شرکت کردند و برای دومین بار در تاریخ این نظرسنجی، هر کدام از سه سناریو پنج رای آورد.در این بین مجموعا ۱۵۲۷ نفر در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز از سرمایه گذاران خُرد شرکت کردند که از میان آنها ۱۰۲۴ نفر معادل ۶۷ درصد به افزایش و ۳۰۴ نفر معادل ۲۰ درصد به کاهش رای دادند و ۱۹۹ نفر معادل ۱۳ درصد نظر خنثی داشتند شمار شرکت کنندگان در نظرسنجی هفته جاری، بالاترین تعداد از اواسط ژوئن بود که بسیاری از افراد ریزش قیمت را یک فرصت خرید جدید قلمداد کرده بودند.

سه دستگی در میان تحلیلگران تعجب آور نیست زیرا بازار طلا هفته پرنوسانی را به پایان رساند که طی آن قیمت اونس پس از اعلام تصمیم جو بایدن، رییس جمهور آمریکا برای انتصاب مجدد جروم پاول در سمت رییس بانک مرکزی آمریکا، به پایین ۱۸۰۰ دلار سقوط کرد. بازارها این تصمیم را به منزله سیگنالی برای تسریع روند تحکیم سیاست پولی تعبیر کردند و قیمت طلا به پایین‌ترین حد سه هفته اخیر نزول کرد اما نزدیک به پایان هفته، تجدید نگرانیها نسبت به پاندمی کووید ۱۹ تقاضا برای طلا به عنوان دارایی امن را برانگیخت و قیمتها برای تست مقاومت در سطح ۱۸۰۰ دلار حمایت شدند. با این حال هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آمریکا با ۰.۱ درصد افزایش، در ۱۷۸۵ دلار و ۵۰ سنت بسته شد.

بسیاری از تحلیلگران اظهار کردند که ریزش قیمت طلا در ابتدای هفته بیش از حد بود. بعضی از تحلیلگران خاطرنشان کردند اگرچه جروم پاول ممکن است به اندازه لائل برینارد، نامزد دیگر سمت ریاست بانک مرکزی آمریکا موافق سیاست تسهیلی نباشد اما به هیچ وجه موافق تحکیم سیاست پولی نیست.آدریان دی، رییس شرکت مدیریت دارایی آدریان دی به کیتکونیوز گفت: جروم پاول موافق افزایش نرخها نیست و ریزش قیمتی که با اعلام خبر انتصاب مجدد وی اعلام شد، بی‌معنی بود.

کالین سیژینسکی، استراتژیست ارشد بازار در شرکت مدیریت دارایی SIA، قیمت بالاتر طلا در هفته جاری را پیش بینی کرد زیرا بازارها همچنان به ظهور واریانت جدید کووید ۱۹ واکنش نشان می دهند.ظهور واریانت جدید کووید ۱۹ سرمایه گذاران را مضطرب کرد و باعث فرار سرمایه به سوی پناهگاه‌های امنی مانند طلا شد. قیمت نفت خام و مس هم ریزش کرد بنابراین تورم کالا ممکن است کاهش پیدا کند. حمایت برای طلا اخیرا افزایش پیدا کرده است اما دلایل آن به نظر می رسد که در حال تغییر باشد.

اوله هانسن، مدیر استراتژی کالا در ساکسو بانک اظهار کرد: اگر طلا نتواند به بالای ۱۸۳۵ دلار برگردد، درباره روند قیمت این فلز زرد نظر خنثی خواهد داشت. وی افزود: ضعف نقره و پلاتین هم در هفته جاری نوید خوبی نمی دهد.مارک چندلر، مدیرکل شرکت بانوک برن گلوبال فارکس اظهار کرد: اگرچه نگرانیهای کووید ۱۹ کمک کرده است کاهش قیمت طلا محدود شود اما وی قیمت پایین‌تر برای طلا در کوتاه مدت را پیش بینی می‌کند.

آدام بوتون، مدیر استراتژی کالا در فارکس لایو اظهار کرد: وی نگران تغییر مواضع میان مقامات بانک مرکزی آمریکاست. رشد فشارهای تورمی ممکن است بانک مرکزی آمریکا را وادار کند سیاست پولی را زودتر از موعد تحکیم کند. هنگامی که چنین تغییری روی دهد، زمان بدی برای طلا خواهد بود.
برچسب ها: قیمت طلا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها