به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۰۶ ساعت ۱۵:۱۶
کد مطلب : ۳۰۷۷۴۴

قیمت آپارتمان در اطراف تهران افت کرد/جدول

قیمت آپارتمان در اطراف تهران افت کرد/جدول
گروه اقتصادی: آنطور که برخی مشاوران املاک اطراف تهران می‌گویند قیمت مسکن پیرامون پایتخت طی دو ماه گذشته تا ۱۰ درصد کاهش یافته و در مقابل، معاملات حدود ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است؛ هم‌اکنون با نقدینگی حدود ۳۰۰ میلیون تومان بجز پردیس می‌توان در اکثر شهرهای استانهای تهران و البرز، مسکن خریداری کرد.
 
آنطور که برخی مشاوران املاک اطراف تهران می‌گویند قیمت مسکن در پیرامون پایتخت طی دو ماه گذشته تا ۱۰ درصد کاهش یافته و در مقابل، معاملات حدود ۱۰ درصد افزایش پیدا کرده است؛ هم‌اکنون با نقدینگی حدود ۳۰۰ میلیون تومان بجز پردیس می‌توان در اکثر شهرهای استانهای تهران و البرز، مسکن خریداری کرد.

به گزارش ایسنا، واسطه‌های ملکی در اطراف تهران از افت تا ۱۰ درصدی قیمت مسکن طی دو ماه گذشته خبر می‌دهند. همین مساله به افزایش نسبی معاملات منجر شده است. آنطور که مشاوران املاک می‌گویند همزمانی سه عامل ثبت نام برای واحدهای نهضت ملی مسکن، افزایش سقف تسهیلات خرید مسکن از طریق اوراق و کاهش نرخهای پیشنهادی باعث افزایش مراجعه به دفاتر املاک و رشد تا ۱۰ درصدی معاملات منجر شده است. در واقع بازار در یک فرآیند مناسب به سمت رونق غیرتورمی پیش می‌رود.

در حال حاضر در شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر استان تهران از جمله شهر قدس، شهریار، اسلامشهر، ملارد، صالحیه، پاکدشت، قرچک، ورامین و گلستان به زوجین تا سقف ۴۰۰ میلیون تومان وام اوراق پرداخت می‌شود. این مبلغ بخش قابل توجهی از قیمت یک آپارتمان در شهرهای مذکور را پوشش می‌دهد.

از روز ۲۴ شهریورماه ۱۴۰۰ سقف دریافت تسهیلات خرید مسکن از محل اوراق گواهی حق تقدم به همراه وام جعاله در شهر تهران ۴۸۰ میلیون تومان، در مراکز استانها و شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر ۴۰۰ میلیون و در شهرهای با جمعیت ۲۰۰ هزار نفر و کمتر ۳۲۰ میلیون تومان رسیده است.

از طرف دیگر سنگین شدن رکود بازار مسکن در دو سال گذشته باعث شده تا بسیاری مالکان در تهران و شهرهای اطراف  از قیمتهای پیشنهادی کوتاه بیایند. بررسی‌ها نشان می‌دهد طی یک سال گذشته قیمتهای پیشنهادی مسکن در شهر تهران ۱۱ درصد کاهش یافته است. در اطراف پایتخت نیز شاهد افت ۱۰ تا ۱۵ درصدی نرخهای پیشنهادی بوده‌ایم. مشاوران املاک در شهرهای جدید پردیس و هشتگرد اعلام می‌کنند در حال حاضر قیمتها حدود ۱۰ درصد در مقایسه با دو ماه قبل کاهش پیدا کرده است.

در حال حاضر با نقدینگی حدود ۳۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان می‌توان در اغلب شهرهای استانهای تهران و البرز، آپارتمان خریداری کرد. در بین این مناطق بیشترین قیمتها مربوط به شهرهای جدید پردیس و اندیشه است. در پردیس بسته به فاز مورد نظر، نرخ واحدهای مسکونی مهر از حدود متری ۸ میلیون تومان شروع می‌شود. در اندیشه نیز قیمتها متفاوت است و اغلب واحدها دارای وام بانکی حدود ۲۰۰ میلیون تومان است که معمولا برای جلب مشتری در آگهی‌ها تسهیلات بانکی و نرخ رهن آپارتمان را در قیمت لحاظ نمی‌کنند که پس از تماس عنوان می شود که وام و رهن آپارتمان به مبلغ درج شده در آگهی اضافه می‌شود. قیمت یک آپارتمان ۶۰ متری در اندیشه حدود ۷۰۰ میلیون تومان است.

با اینکه تحرک متقاضیان مصرفی تا حدودی در بازار مسکن شهرهای اطراف تهران افزایش پیدا کرده، بازار تحت تاثیر شهر تهران از نظر قیمت در آرامش به سر می‌برد. بررسی‌ها حاکی از آن است که عواملی مثل ثبات بازار ارز، فراخوان برای ثبت نام واحدهای نهضت ملی مسکن و امیدواری به رشد ساخت و ساز در ثبات بازار مسکن شهرهای اطراف تهران موثر بوده است.

ثبت نام برای واحدهای طرح جهش تولید و تامین مسکن (نهضت ملی مسکن) تا روز ۱۵ آذرماه ادامه دارد. تا کنون ۳۵۰ هزار نفر در استان تهران ثبت نام کرده‌اند و روند پالایش متقاضیان آغاز شده است. افراد ساکن در تهران می توانند صرفا برای شهرهای جدید پرند، هشتگرد، ایوانکی و همچنین پاکدشت و رباط کریم تقاضا بدهند. برای سال اول قرار است حدود ۱۵۵ هزار واحد نهضت ملی مسکن در استان تهران ساخته شود. آورده دهکهای اول تا سوم حدود ۲۰ میلیون تومان و سایر دهکها ۴۰ میلیون تومان است. آنطور که خلیل محبت خواه ـ مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران ـ به ایسنا اعلام کرده است قیمت واحدها بر اساس متراژ یا تعداد طبقات، متغیر خواهد بود و سقف تسهیلات برای پنج شهر پرند، هشتگرد، ایوانکی، پاکدشت و رباط کریم ۳۰۰ میلیون تومان است.
برچسب ها: بازار مسکن
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها