کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

زن کرد اولین قربانی قایق غرق شده مهاجران

6 آذر 1400 ساعت 16:31


گروه بین الملل: یک زن ۲۴ ساله کرد اهل شمال عراق اولین قربانی شناسایی شده قایق حامل پناهجویان معرفی شده که در کانال مانش غرق شد.مریم نوری محمد امین که به باران شهرت داشت، یکی از ۲۷ نفری بود که  هنگام تلاش برای ورود به بریتانیا جان باخت.
نامزد او که در بریتانیا زندگی می‌کند،گفت مریم هنگامی که قایق کوچک حامل او و پناهجویان با مشکل مواجه شد، به او پیام داد و اطمینان خاطر داد که آنها را نجات خواهند داد.اما کمک خیلی دیر رسید و او و ۱۷ مرد، شش زن دیگر، که یکی از آنها باردار بود و سه کودک پس از غرق شدن قایق بادی در سواحل شمالی فرانسه جان باختند.تنها دو نفر نجات یافتند که یکی از آنها اهل عراق و دیگری سومالیایی است.نامزد مریم گفت او با یک عضو زن خانواده‌اش در قایق بود.او از قبل از تلاش نامزدش برای عبور از کانال مانش خبر نداشت و گفت ورود مریم به بریتانیا قرار بود غافلگیر کننده باشد.
پیش از غرق شدن قایق، آن دو روی اسنپ چت به هم پیام می‌دادند. مریم به او گفته بود آنها در تلاش برای خارج کردن آب از قایق هستند.او گفت نامزدش در آخرین پیام خود سعی کرد به او اطمینان دهد که مقامات در راه نجات دادن آنها هستند.دو فردی که جان سالم به در برده‌اند، از بیمارستان ترخیص شده و قرار است از آنها در مورد قایق و شمار افراد حاضر در آن سئوال شود.
عموی مریم  تائید کرد او یکی از افرادی بود که غرق شده است.او گفت خانواده مریم ماجرا را از دو فردی که با او همراه بودند شنیده و آنها منتظر بازگرداندن جسد مریم به عراق هستند.


 


کد مطلب: 307758

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/307758/زن-اولین-قربانی-قایق-غرق-شده-مهاجران

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir