کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

حماس در لیست گروه‌های تروریستی بریتانیا

6 آذر 1400 ساعت 16:47


 گروه بین الملل:دولت بریتانیا  رسما اعلام کرد حماس را به طور کامل در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داد و هشدار داد که اعضای این گروه و حامیان آن با حبس های طولانی مدت مجازات خواهند شد.
فعالیت «گردان های عزالدین قسام»، شاخه نظامی سازمان حماس، از سال ۲۰۰۱ در بریتانیا ممنوع شد ولی با اين تصمیم جدید تشکیلات سیاسی و هواداران حماس نیز مشمول این ممنوعیت خواهند شد. گروه حماس از جمله گروه‌هایی است که از حمایت مالی و سیاسی جمهوری اسلامی برخوردار است.
دولت بریتانیا پیش از این اعلام کرده بود که تشخیص تفاوت بین بخش‌های مختلف گروه شبه‌نظامی حماس و نقش آنها در «فعالیت‌های تروریستی و یا حمایت و تبلیغ به نفع این فعالیت‌ها» ممکن نیست و به همین جهت این گروه را به طول کامل در فهرست گروه‌های تروریستی قرار می‌دهد.
بر اساس اطلاعیه وزارت کشور بریتانیا، از این پس «اعضای حماس و حامیان آن و یا افرادی که برای جلب حمایت از این گروه فعالیت می‌کنند به حبس طولانی مدت تا ۱۴ سال محکوم خواهند شد.»
پريتی پاتل، وزير کشور بريتانيا، با حمایت از تصمیم گفته است «حماس اساسا و عميقا يک گروه بهودی ستيز است.» ليز تراس، وزير خارجه بريتانيا، نيز در توئيتی نوشت: «اين تصميم به مبارزه با رشد يهودی ستيزی کمک خواهد کرد.»سازمان حماس این تصمیم دولت بریتانیا را «جرم علیه ملت فلسطین و مبارزات تاریخی آن» توصیف کرد. در مقابل، وزیر خارجه اسرائیل از دولت بریتانیا و پریتی پاتل وزیر کشور بریتانیا برای اتخاذ این تصمیم قدردانی کرده است.
يائير لاپيد گفت تصمیم دولت بریتانیا به نيروهای امنيتی و انتظامی این کشور «اختيارات بيشتری خواهد داد تا از فعاليت‌های گروه تروريستی حماس در آن کشور جلوگيری کنند».
او همچنین تاکید کرد که «اين گروه تروريستی هيچ بخش مشروعی ندارد و تلاش‌ها برای مجزا وانمود کردن بخش‌های مختلف آن ساختگی است.»
نفتالی بنت، نخست وزير اسرائيل، نيز ضمن قدردانی از تصميم دولت بريتانيا در توئيتی نوشت:«حماس در کليت آن يک گروه تروريستی است. شاخه سياسی آن نيز تروريست هايی در لباس شخصی هستند.»
 


کد مطلب: 307761

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/307761/حماس-لیست-گروه-های-تروریستی-بریتانیا

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir