به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۰۶ ساعت ۱۸:۳۸
کد مطلب : ۳۰۷۸۱۰

دریافت سیگنال‌ های عجیب از سیاره زهره

دریافت سیگنال‌ های عجیب از سیاره زهره
گروه علمی:دریافت سیگنال‌ های عجیب و غریب از سیاره زهره احتمالا وجود فعالیت‌ های آتشفشانی در این سیاره را تایید می‌ کند. براساس مطالعه جدید صورت گرفته توسط محققان، ممکن است که سیاره زهره از نظر آتشفشانی فعال باشد، یافته‌ای که اگر درست باشد، به توضیح چگونگی تأثیر آتشفشان‌ها بر تکامل سیاره و امکان سکونت در سراسر کیهان کمک می‌کند. این تحقیق که متمرکز بر سیگنال‌های عجیبی است که از یک آتشفشان ناهید به نام Idunn Mons می‌آید، به هیجان مأموریت‌های آینده و سفر به نزدیک‌ترین همسایه زمین می‌افزاید.
 
مدتهاست که دانشمندان می‌دانند در سطح سیاره زهره آتشفشان‌های زیادی قرار دارند، اما نمی‌توان از روی زمین تشخیص داد که آیا آنها هنوز فعال هستند یا خیر، زیرا جو غلیظ و مه آلود زهره هر آنچه را که ممکن است روی زمین اتفاق بیفتد را پنهان می‌کند.

اکنون، با استفاده از مشاهدات بایگانی از مأموریت‌های مدارگرد قدیمی و نتایج کار آزمایشی انجام‌ شده روی زمین، تیمی از دانشمندان این موضوع را مطرح می‌کنند که آتشفشان Idunn Mons با ارتفاع ۱.۵ و عرض ۱۲۵ مایل در چند هزار سال گذشته فعال بوده و احتمالا هنوز هم فعال است و فوران می‌کند. البته به زودی اسکادران کوچکی که قادر به شناسایی فعالیت‌های آتشفشانی در سطح سیارات است، سفر خود را به سمت زهره آغاز خواهند کرد.

شباهت های زمین با سیاره ونوس
زمانی سیاره زهره ماننده زمین به اندازه اقیانوس آب داشت، اما در حال حاضر یک زمین بایر خشک با جوی متراکم و مملو از اسید و سطحی داغ است که سرب را ذوب کند. دلیل اصلی این تغییرات ناگهانی روی زهره فوران‌های آتشفشانی بودند که روند تغییرات آب و هوایی برگشت ناپذیر را آغاز کردند.

غلظت بالای دی اکسید گوگرد در جو زهره که یک گاز آتشفشانی رایج است یکی از دلایلی است که دانشمندان با استناد به آن می‌گویند که این سیاره هنوز آتشفشان‌های فعال دارد. لورن جوزویک، آتشفشان شناس سیاره‌ای در آزمایشگاه فیزیکی کاربردی دانشگاه جان هاپکینز می‌گوید: "زهره به اندازه زمین و شبیه به آن است. زمین از نظر آتشفشانی غیرفعال نیست، پس نباید انتظار داشته باشیم که زهره نیز سیاره‌ای غیرفعال باشد. "
برچسب ها: سیاره زهره
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها