به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۰۷ ساعت ۱۷:۰۳
کد مطلب : ۳۰۷۹۹۹

اتیوپی با خطر تجزیه مواجه است

اتیوپی با خطر تجزیه مواجه است
گروه بین الملل: یک مسئول ارشد اتحادیه افریقا اعلام کرد که اتیوپی با خطر تقسیم و فروپاشی مواجه است. سقوط آدیس آبابا به دست نیروهای جبهه آزادی مردم تیگرای جنگی ساده و سریع نخواهد بود و در زمان کنونی بعید است اما تمام احتمالات وجود دارد.
وی افزود: صرف نظر از آدیس آبابا که هدف آخر نیروهای مخالف دولت است اتیوپی وارد نقطه عطف خطرناک و رفتن به سمت درگیری داخلی و قبیله‌ای و نژادی شده که خروج از آن دشوار است و نگران این هستیم که دچار سرنوشت سومالی، سوریه و لیبی شود.
اتیوپی یکی از مقرهای اتحادیه آفریقا است. موسی فقی، رئیس کمیساریای اتحادیه آفریقا قرار است با دبیرکل سازمان ملل در نیویورک درباره اوضاع نظامی و انسانی و راه‌های رسیدن به حل سیاسی بحران در اتیوپی دیدار و گفتگو کند.با پیشروی نیروهای تیگرای به سمت پایتخت و شدت گرفتن درگیری‌ها در چند جبهه اتحادیه آفریقا به کارمندان خود اجازه داده در صورت تمایل آدیس آبابا را ترک کنند.
در این راستا، جبهه آزادی تیگرای ،‌ ارتش اتیوپی را به نابودی بخش بزرگی از شهر "کاساجیتا" در منطقه "عفر" متهم کرد. این جبهه تصاویری را از ویرانی مساجد، مدارس و منازل منتشر کرده است.
برچسب ها: اتیوپی
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها