کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

شعر خوانی اولین ربات هنرمند انسان نما

7 آذر 1400 ساعت 18:36


گروه علمی:جمعه گذشته اولین ربات هنرمند در موزه اشمولین شعر کمدی الهی را خواند. گزارش‌ها حاکی از آن است که با طراحی ربات‌ها مردم جهان نگران از دست دادن شغل‌هایشان هستند که این نگرانی تا حدودی درست است، زیرا با گسترش هوش مصنوعی ربات‌ها می‌توانند کار‌های عجیب همچون نقاشی کشیدن و سرودن شعر انجام دهند. گفته شده، محققان انگلیسی در سال ۲۰۱۹ یک ربات انسان نما به نام آیدا خلق کردند که در ادامه این مطلب به خصوصیات آن می‌پردازیم.

روز جمعه به مناسبت هفتصدمین سالگرد مرگ دانته، ربات آیدا با استفاده از داد‌ها و هوش مصنوعی توانست شعر کمدی الهی این شاعر را اجرا کند. براساس گزارش‌ها برای این ربات، نوشتن شعر به سادگی نوشتن قلم روی کاغذ نیست، زیرا او تمام ۱۴ هزار و ۲۳۳ سطر کمدی الهی دانته را دریافت کرد و از برنامه‌های تحلیل الگوی گفتار، استفاده کرد.ملر طراح این ربات در گفت‌وگو با گاردین گفت که مدل زبان آیدا به قدری پیشرفته است که او می‌تواند ۲۰ هزار کلمه را در ۱۰ ثانیه تولید کند. این طراح همچنین تصریح کرد: "بیشتر کلمات و ساختار جملات در شعر آیدا کاملاً با هوش مصنوعی تولید شده است".

او به این نشریه گفت: "پروژه Ai-Da برای پرداختن به بحث در مورد توسعه بیشتر هوش مصنوعی، تقلید از انسان و رفتار او ایجاد شده است. ما  می‌دانیم که فناوری تأثیر عمده‌ای بر همه جنبه‌های زندگی دارد و  به دنبال این هستیم که متوجه شویم فناوری چقدر می‌تواند در مورد خودمان به ما بیاموزد".

ربات آیدا برای چه اهدافی طراحی شده است؟
گاردین گزارش داد که ربات آیدا به‌ عنوان جایگزینی برای هنرمندان انسانی طراحی نشده، بلکه به‌ عنوان ابزاری برای جمع‌آوری بینش از الگو‌های رفتاری خودمان و ساختن استراتژی‌های بهتر در مواجهه با دنیای آنلاین رو به رشد طراحی شده است.ملر در پایان گفت: "همه ما باید نگران استفاده گسترده از مدل‌های زبان هوش مصنوعی در اینترنت باشیم و این که چگونه بر زبان و مهم‌تر ساختن معنا در آینده تأثیر می‌گذارد."


کد مطلب: 308038

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/308038/شعر-خوانی-اولین-ربات-هنرمند-انسان-نما

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir