به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۰۷ ساعت ۲۰:۳۰
کد مطلب : ۳۰۸۰۵۵

ترامپ: دلم می‌خواست بایدن در مدیریت ویروس چینی موفق شود

گروه بین‌الملل: رئیس‌‌جمهور پیشین ایالات متحده، از مدیریت رئیس‌‌جمهوری بعد از خودش در رابطه با همه‌گیری ویروس کرونا انتقاد کرد و گفت تلاش‌هایش برای مقابله با این همه‌گیری «فاجعه‌بار» بوده است.
ترامپ: دلم می‌خواست بایدن در مدیریت ویروس چینی موفق شود
دونالد ترامپ، در مصاحبه با برنامه «وارنی‌ اند‌ کو» از شبکه فاکس بیزینس گفت کاش رئیس‌جمهوری جو بایدن در تلاشش برای مبارزه با این مشکل موفق بود. ترامپ گفت: «ببینید، دلم می‌خواست [بایدن] در تمام این ماجرای کووید یا به قول خودم ویروس چینی موفق شود.» «دلم می‌خواست موفق شود، اما کاملا ناموفق بوده است. آنچه رخ‌ داد، فاجعه‌بار بود. به نظرم عملکردش در رابطه با ویروس کرونا افتضاح بوده است.»
ترامپ در مصاحبه‌اش در مورد تحولات تولید واکسن کرونا هم‌ صحبت کرد و از تلاش‌های دولت خود در این زمینه ستایش کرد و گفت: «فائوچی گفت بیش از پنج سال طول می‌کشد و معلوم هم نیست کارساز باشد؛ اما به‌راستی کارساز بود و حتی آنهایی که واکسن تزریق کردند، کارشان به بستری شدن در بیمارستان نکشید و نمردند.»

گفتنی اینکه، کشورهای دنیا می‌کوشند با شیوع نوع جدید این ویروس مقابله کنند، سویه‌ای که سازمان بهداشت جهانی نام اومیکرون بر آن نهاده است.  شیوع این سویه موجب شده است که رئیس‌جمهوری بایدن محدودیت‌هایی در سفرها اعمال کند. کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد سفر از آفریقای جنوبی، بوتسوانا، زیمبابوه، نامیبیا، لسوتو، اسواتینی، موزامبیک و مالاوی به این کشور فعلا ممنوع است. بعد از اعلام این ممنوعیت، رئیس‌جمهوری بیانیه آماده‌ای را صادر کرد که در آن آمده است: «تا هنگامی‌که اطلاعات بیشتری به‌دست آوریم و برای رعایت احتیاط، فرمان محدودیت‌های گسترده‌تر برای مسافرت هوایی از مبدا آفریقای جنوبی و هفت‌ کشور دیگر صادر می‌کنم. این محدودیت‌های جدید از ۲۹ نوامبر (۸ آذر) به اجرا درخواهد آمد. جلوتر که برویم طبق توصیه‌های علم و گروه مشاوران پزشکی عمل خواهیم کرد.»

سویه اومیکرون کرونا در آمریکا 
شیوع گونه جدیدی از ویروس کووید-19 سبب بروز نگرانی های شدید در کشورهای مختلف از جمله آمریکا شده است.
خاستگاه این سویه جدید از ویروس کرونا در آفریقای جنوبی است اما دکتر فائوچی، متخصص بیماری های عفونی و عضو کارگروه کرونا در آمریکا، اعلام کرد که احتمالاً این گونه جدید از ویروس کرونا به آمریکا نیز رسیده است. آنتونی فائوچی که مشاور ویژه جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در حوزه مبارزه با کروناست، در گفت و گویی با شبکه تلویزیونی ان بی سی نیوز گفت: گونه جدید ویروس کرونا موسوم به اومیکرون بارها دچار جهش شده است و با توجه به دفعات جهش ها، احتمالاً این گونه جدید از ویروس کرونا قابلیت سرایت بیشتری دارد. هنوز این مسئله مشخص نیست، اما به هرحال باید مراقب بود و بنا را بر این گذاشت که این گونه است. وی افزود: تعجبی ندارد اگر این گونه از ویروس کرونا را در آمریکا مشاهده کنیم. ما هنوز این گونه را در آمریکا شناسایی نکرده ایم، اما وقتی ویروسی را می بینیم که تا این اندازه قابلیت سرایت زیاد دارد و با سفر مسافران به اسراییل و بلژیک و کشورهای دیگر رسیده است، احتمالاً این ویروس در نهایت به همه جا خواهد رسید. دولت بایدن اعلام کرده است که از روز دوشنبه، سفر مسافران از کشورهای آفریقای جنوبی، لسوتو، ایسواتنی، موزامبیک، نامبیبیا، زیمبابوه ، بوتسوانا و مالاوی به آمریکا ممنوع است. این هشت کشور در حوزه جنوب آفریقا واقع هستند. شمار دیگری از کشورهای جهان نیز ممنوعیت سفر از این کشورها را اعلام کرده اند. 

 
برچسب ها: دونالد ترامپ
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها