به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۲:۴۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۰۸ ساعت ۱۳:۲۵
کد مطلب : ۳۰۸۱۵۶

نگاهی به محدودیت‌های سفری مربوط به آفریقا

نگاهی به محدودیت‌های سفری مربوط به آفریقا
گروه فرهنگی: کشورهای سراسر جهان پس از کشف نوع جدید از ویروس کرونا که «اُمیکرون» نام دارد سریعا محدودیت‌های مسافرتی را برای شماری از کشورهای آفریقایی وضع کردند.به گزارش ایسنا، شماری از کشورهای سراسر جهان با شناسایی نوع «اُمیکرون» ویروس کرونا برای برخی از کشورهای آفریقا محدودیت‌های سفری وضع کردند. این محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های مسافرتی آفریقای جنوبی، بوتسوانا، زیمبابوه، نامیبیا، اسواتینی، موزامبیک، لسوتو و در برخی موارد مالاوی را شامل می‌شود.
 
سازمان جهانی بهداشت «اُمیکرون» را به عنوان یکی از انواع سویه‌های نگران‌کننده کروناویروس معرفی کرده است. بریتانیا، ایالات متحده آمریکا، استرالیا و امارات متحده عربی از جمله کشورهایی به شمار می‌روند که سفر به جنوب آفریقا را متوقف کرده‌اند.بریتانیا، آنگولا، موزامبیک، مالاوی و زامبیا را نیز از روز یکشنبه به جمع کشورهای آفریقای جنوبی، بوتسوانا، لسوتو، اسواتینی، زیمبابوه و نامیبیا اضافه کرد.

«بوریس جانسون» نخست‌وزیر بریتانیا روز یکشنبه بیان کرد: «ما نمی‌خواهیم مسافرت را متوقف کنیم، اما تمام کسانی را که وارد بریتانیا می‌شوند به انجام آزمایش ویروس کرونا تا روز دوم ورود به کشور و همچنین در قرنطینه ماندن آن‌ها تا ارائه نتیجه منفی آزمایش ملزم می‌کنیم.»از سویی مقام‌های بهداشتی هلند اعلام کردند نتیجه آزمایش ویروس کرونای ۶۱ نفر از کسانی که روز جمعه طی دو پرواز از آفریقای جنوبی به آمستردام رسیدند مثبت بوده و آزمایش‌های بیشتری برای مشخص شدن سویه ویروس کرونایی که به آن مبتلا هستند نیز ترتیب داده شده است.

روز جمعه، دولت هلند تمامی سفرهای هوایی از جنوب آفریقا به این کشور را ممنوع کرد.روز جمعه به دنبال این اقدامات، سهام خطوط هوایی و سایر سهام‌های مرتبط به حوزه گردشگری به شدت افت کرد. در حال حاضر استرالیا، اتریش، بحرین، برزیل، قبرس، جمهوری چک، مصر، فرانسه، آلمان، گواتمالا، ایران، ایرلند، اسرائیل، ایتالیا، اردن، مراکش، هلند، عمان، فیلیپین، روسیه، عربستان سعودی، سریلانکا، تایلند، امارات متحده عربی، بریتانیا و ایالات متحده عربی از محدودیت سفر به آفریقا خبر داده‌اند.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها