به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۰۸ ساعت ۱۳:۵۲
کد مطلب : ۳۰۸۱۷۷

پیش داربی سرخابی‌ها با چاشنی جنوبی

پیش داربی سرخابی‌ها با چاشنی جنوبی
گروه ورزشی: دو تیم فوتبال استقلال و پرسپولیس پیش از داربی ۹۷ پایتخت باید در هفته هفتم به مصاف رقیبان جنوبی خود بروند.به گزارش ایسنا، هفته هفتم لیگ برتر فوتبال ایران با ۵ دیدار در روز دوشنبه آغاز می‌شود که پرسپولیس و استقلال برابر رقبای جنوبی خود قرار می‌گیرند. سپاهان نیز در دیداری حساس میزبان نساجی مازندران است.
 
پیکان – گل‌گهر سیرجان، ساعت ۱۵:۰۰، ورزشگاه دستگردی تهران
در نخستین دیدار هفته تیم فوتبال پیکان در حالی میزبان گل‌گهر سیرجان است که دو تیم به ترتیب با ۱۱ و ۱۰ امتیاز در رده‌های پنجم و ششم جدول رده‌بندی این مسابقات قرار دارند. هر دو تیم روند خوبی را در بازی‌های اخیر خود پشت سر گذاشته‌اند و با شرایطی نسبتا ایده‌آل پا به میدان خواهند گذاشت. میزبان در ۵ بازی آخر خود ۳ پیروزی، یک شکست و یک تساوی را کسب کرده و شاگردان امیر قلعه‌نویی نیز در هر ۴ دیدار اخیر خود، به نتیجه تساوی رضایت داده‌اند. پیکان در صورت کسب ۳ امتیاز می تواند موقتا به صدر جدول صعود کند و گل‌گهری‌ها نیز با وجود این که قلعه‌نویی را به دلیل محرومیت روی نیمکت خود ندارند، می توانند با شکست پیکان با اختلاف بیش از ۳ گل، صدرنشین شوند. در ۵ تقابل اخیر دو تیم، ۲ پیروزی سهم گل‌گهر و ۲ پیروزی سهم پیکان بوده و یک دیدار هم به تساوی انجامیده است.

سپاهان – نساجی، ساعت ۱۶:۰۰، ورزشگاه نقش جهان
صدرنشین لیگ برتر در حالی به مصاف نساجی می‌رود که مهمان سرمربی‌اش یعنی ساکت الهامی را به دلیل محرومیت روی نیمکت خود ندارد و شاهرخ بیانی مرد اول نیمکت این تیم است. شاگردان محرم نویدکیا توانستند فصل قبل نساجی را رفت و برگشت کنند و در هر دو بازی کلین‌شیت کنند. سپاهان که با ۱۳ امتیاز صدرنشین جدول رده‌بندی است، در ۵ بازی اخیر خود ۳ پیروزی به دست آورده و یک بار هم شکست خورده است. در سوی دیگر میدان، شاگردان الهامی نتوانسته‌اند در ۵ دیدار اخیر خود پیروز شوند و ۳ تساوی و ۲ باخت کسب کرده اند که یکی از این تساوی‌ها، متوقف کردن استقلال در آزادی بود. در مجموع ۵ بازی اخیر دو تیم، سپاهان ۲ بار برنده از زمین خارج شده و سهم نساجی هم یک برد بوده است. شاگردان الهامی می‌توانند در صورت پیروزی در این دیدار به صورت موقت تا رده هشتم جدول رده‌بندی بالا بیایند.

صنعت نفت آبادان – استقلال، ساعت ۱۶:۰۰، ورزشگاه تختی آبادان
شاگردان علیرضا منصوریان پس از شکست برابر یک بر صفر برابر پرسپولیس، حالا باید در خانه میزبان دیگر تیم قدرتمند پایتخت یعنی استقلال باشند. جدال منصوریان و مجیدی می‌تواند در تقابل صنعت نفت و استقلال دیدنی باشد زیرا که این بازی دومین دوئل این دو سرمربی است. در تقابل قبلی، منصوریان به عنوان سرمربی آلومنیوم اراک میزبان تیم مجیدی بود که بازی با نتیجه تساوی به اتمام رسید. منصوریان تاکنون به عنوان سرمربی ۷ بار برابر استقلال قرار گرفته که حاصل آن ۳ پیروزی، ۲ تساوی و ۲ شکست بوده است.

آبی‌ها در حالی رو در روی برزیل ایران قرار می‌گیرند که در ۳ دیدار اخیر خود، ۳ تساوی کسب کرده‌اند و رنگ برد را ندیده‌اند. روزبه چشمی و محمدحسین مرادمند پس از غیبت در دیدار با گل‌گهر سیرجان، به لیست شاگردان مجیدی بازگشته‌اند و آرمان رمضانی به علت مصدومیت و بابک مرادی به علت محرومیت توسط باشگاه استقلال در لیست استقلال حضور ندارند. همچنین رشید مظاهری از دیگر خط خورده‌های لیست آبی‌ها است.  استقلال با ۱۲ امتیاز در رده سوم قرار دارد و صنعت نفت آبادان با ۴ امتیاز در رده پانزدهم قرار دارد. آبادانی‌ها در حالی در ۵ بازی اخیر خود تنها یک پیروزی کسب کرده‌اند که در ۵ تقابل اخیرشان با استقلال نیز تاکنون برنده نبوده و ۲ تساوی و ۳ شکست کسب کرده‌اند.

مس رفسنجان – هوادار، ساعت ۱۶:۰۰، ورزشگاه شهید زینلی
این نخستین تقابل دو تیم است. رفسنجانی‌ها بعد از ۴ هفته، توانستند هفته گذشته به برتری برسند و نفت مسجدسلیمان را در خانه‌اش شکست دهند. آن‌ها با ۹ امتیاز در رده هشتم قرار دارند و و "هوادار" رضا عنایتی نیز با ۴ امتیاز در رده چهاردهم است. هوادار نیز حال و اوضاع خوشی ندارد و در ۵ بازی آخرش، ۳ شکست، یک تساوی و تنها یک پیروزی به دست آورده است.

پرسپولیس – نفت مسجدسلیمان، ساعت ۱۸:۰۰، ورزشگاه آزادی
پرسپولیسی‌ها که پس از ۳ هفته ناکامی توانستند در خانه صنعت نفت آبادان را شکست دهند، این هفته هم باید در خانه مقابل دیگر نماینده خوزستانی یعنی نفت مسجدسلیمان می‌روند. شاگردان گل‌محمدی که با ۱۱ امتیاز در رده چهارم قرار دارند، در ۶ بازی قبلی خود تنها توانسته‌اند یک کلین‌شیت را کسب کنند که آن هم در دیدار هفته قبل برابر صنعت نفت آبادان بود. در سوی دیگر، شاگردان فراز کمالوند که با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند، در ۵ بازی آخر خود ۳ شکست داشته‌اند و تنها یک بار پیروز شده‌اند.نفت مسجدسلیمان که با ۵ امتیاز در رده سیزدهم قرار دارند، در ۵ تقابل آخرش با پرسپولیس تنها یک بار برنده شده و ۲ تساوی و ۲ شکست حاصل کار آن‌ها بوده است. این دیدار برای سرخ‌ها، به نوعی دیدار پیش داربی محسوب می‌شود و شاگردان گل‌محمدی امروز (دوشنبه) این شانس را دارند که با توقف استقلال و سپاهان مقابل حریفانشان، به صدر جدول صعود کنند.

برنامه کامل بازی‌های هفته هفتم:
دوشنبه، ۸ آذر
پیکان – گل‌گهر سیرجان، ساعت ۱۵:۰۰
سپاهان – نساجی مازندران، ساعت ۱۶:۰۰
صنعت نفت آبادان – استقلال، ساعت ۱۶:۰۰
مس رفسنجان – هوادار، ساعت ۱۶:۰۰
پرسپولیس – نفت مسجدسلیمان، ساعت ۱۸:۰۰
سه‌شنبه، ۹ آذر
شهرخودرو - فجرسپاسی، ساعت ۱۵:۰۰
آلومینیوم اراک - ذوب‌آهن، ساعت ۱۵:۰۰
فولاد - تراکتور، ساعت ۱۶:۰۰
برچسب ها: لیگ برتر
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها