به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۱:۱۹
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۰۸ ساعت ۱۴:۰۶
کد مطلب : ۳۰۸۱۸۴

کدام اقلام خوراکی بیشترین افزایش قیمت داشتند

کدام اقلام خوراکی بیشترین افزایش قیمت داشتند
گروه اقتصادی: در گروه نان و غلات، اقلام برنج ایرانی درجه یک با ۵.۱ درصد، رشته آش با ۴.۲ درصد و شیرینی خشک با ۴.۰ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.در آبان ماه ١۴٠٠ تغییرات متوسط قیمت اقلام خوراکی منتخب برای گروه‌های مختلف کالا‌های خوراکی در مناطق شهری کشور به شرح زیر است:

نان و غلات
در این گروه، اقلام برنج ایرانی درجه یک با ۵.۱ درصد، رشته آش با ۴.۲ درصد و شیرینی خشک با ۴.۰ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

گوشت قرمز، سفید و فرآورده‌های آن‌ها
در این گروه، اقلام مرغ ماشینی با ۷.۸ درصد و ماهی قزل آلا با ۶.۹ درصد بیشترین افزایش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

لبنیات، تخم مرغ و انواع روغن
در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به پنیر ایرانی پاستوریزه با ۴.۵ درصد، کره پاستوریزه (کره حیوانی) با ۴.۲ درصد و دوغ پاستوریزه با ۳.۴ درصد بوده است. همچنین در این گروه روغن نباتی جامد با ۴.١- درصد و روغن مایع با ۰.۴- درصد بیش‌ترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته اند.

میوه و خشکبار
در این گروه، بیشترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به لیموترش با ۴.۵ درصد و هلو با ۴.۳ درصد است. همچنین در این گروه پرتقال با ٢٢.٨- درصد و موز با ١.۴- درصد بیش‌ترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته اند.

سبزیجات و حبوبات
در این گروه، بیش‌ترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به گوجه فرنگی با ۳۳.۵ درصد، فلفل دلمه‌ای با ١۵.٨ درصد و سیب زمینی با ١٢.٠ درصد است. همچنین در این گروه هویج فرنگی با ۲۴.۵- درصد و خیار با ۶.۴- بیشترین کاهش قیمت را نسبت به ماه قبل داشته اند.

قند و شکر، آشامیدنی‌ها و سایر خوراکی‌ها
در این گروه، بیش‌ترین افزایش قیمت نسبت به ماه قبل مربوط به رب گوجه فرنگی با ۱۳.۳ درصد و سس گوجه فرنگی با ۵.۱ درصد است.
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها