به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۰۸ ساعت ۱۴:۳۵
کد مطلب : ۳۰۸۱۹۶

به شعور مربیان والیبال توهین نکنید

به شعور مربیان والیبال توهین نکنید
گروه ورزشی:سرمربی تیم والیبال سپاهان با تاکید بر اینکه مربیان مخالف برگزاری لیگ با ۱۴ تیم بودند، گفت: به شعور مربیان والیبال توهین نکنند و تصمیمات خود را گردن مربیان نیاندازند. سی و پنجمین دوره رقابت‌های لیگ برتر والیبال، هفته دهم را با سرعت زیاد پشت سر گذاشت تا به قطار السریع سیر تعبیر شود. رقابت‌هایی که با فشار زیاد و بدون ریکاوری مناسب در حال برگزاری است و بی ‌برنامگی و بندهای عجیب آیین نامه صدای برخی مربیان را در آورده است.
 
تیم والیبال سپاهان، با ۱۰ پیروزی تنها تیم بدون شکست مسابقات در صدر جدول رده بندی قرار دارد و رحمان محمدی راد، سرمربی تیم سپاهان یکی از مربیان معترض نسبت به بی برنامگی‌ها لیگ است.محمدی راد  درباره بازی تیمش مقابل شهداب یزد گفت: از بردی که به دست آوردیم خوشحالیم. مقابل تیم پر مهره و باکیفیت شهداب یزد این پیروزی به دست آمد و از اینکه شرایطمان را حفظ کردیم، رضایت کامل داریم. کیفیت بازی خوب بود. امیدوارم شرایط پخش مستقیم از شبکه استانی و ورزش فراهم شود تا سپاهانی‌های علاقه مند به والیبال از تماشای بازی لذت ببرند. بازی مقابل شهداب یزد یکی از بهترین بازی های لیگ در ۱۰ هفته گذشته بود که به عنوان سرمربی حضور داشتم، هر دو تیم با کیفیت بازی کردند.

به دنبال اجرای اهدافمان هستیم
سرمربی تیم والیبال سپاهان درباره هدف قهرمانی تیمش اظهار داشت: هنوز در مرحله گروهی قرار داریم و نتیجه گیری در مرحله پلی آف به دست آید. از مسابقات گروهی استفاده می‌کنیم تا به شرایط ایده آل دست یابیم. در هر بازی با ترکیب متفاوت شرکت می‌کنیم تا همه بازیکنان شانس بازی داشته باشند. هدفمان این است تا پایان مرحله گروهی صدر جدول را حفظ کنیم. سال گذشته نیز شرایط تیم سپاهان همین گونه بود و تا پایان مرحله گروهی صدر نشین بودیم اما در پلی آف موفق نشدیم. امیدوارم امسال با شرایط خوبی که داریم و بازیکنان مدنظر که جذب کرده ایم، بتوانیم برنامه سه سال گذشته خود را اجرایی کنیم.

آیین نامه باید همه جا ملاک باشد
وی در پاسخ به این سوال که وقفه ایجاد شده در لیگ براساس بند آیین نامه را چطور ارزیابی می‌کنید؟ تصریح کرد: اگر موضوع اجرای قانون و بندهای آیین نامه است باید همه جا ملاک باشد. این گونه مطرح شده که بازیکنان باید در تیم سال گذشته خودشان در جام باشگاه‌ها بازی کنند. در حالی که این دو تیم در لیگ برتر باید مقابل یکدیگر قرار گیرند و خود مسئولان نیز به اشتباه بودن این بند اذعان دارند.

هیات رئیسه کجاست؟
محمدی راد با تأکید بر اینکه در جلسه پیش از آغاز مسابقات موضوعاتی مطرح شد، گفت: آیین نامه بندهای تأثیرگذار دیگری نیز دارد. درباره نحوه برگزاری مسابقات، بسیاری از باشگاه‌ها، تأکید داشتند قوانین آیین نامه اجرایی شود. یعنی رقابت‌ها با حضور ۱۲ تیم به صورت رفت و برگشت برگزار شود. اگر طبق آیین نامه پیش می‌رفتیم، فشاری که امروز با آن مواجه هستیم، به وجود نمی آمد. متأسفانه برخلاف واقعیت این گونه ادعا می‌شود که با تصمیم مربیان لیگ مسابقات با ۱۴ تیم آغاز شد! من این موضوع را قویاً تکذیب می‌کنم و می‌دانم اکثر مربیان لیگ برتر مخالف برگزاری مسابقات با ۱۴ تیم بودند. حتی اگر دو تیم اردکان و قزوین انصراف نمی‌دادند قطعاً مسابقات با ۱۶ تیم پیگیری می‌شد. پس آیین نامه کجاست؟ هیئت رئیسه ای که آیین نامه را تصویب می‌کند چرا نسبت به این موضوعات واکنشی نشان نمی‌دهد؟وی در ادامه با اشاره به اتمام رقابت‌ها تا پایان اسفندماه نیز گفت: چرا اصرار می‌کنند مسابقات لیگ تا پایان اسفندماه تمام شود؟ مگر ما مدعی ۱۰ تیم برتر والیبال جهان نیستیم. چه اتفاقی می افتاد اگر رقابت‌ها اردیبهشت ماه تمام شود؟

لژیونرها اواخر اردیبهشت به تیم ملی ملحق می‌شوند
سرمربی تیم والیبال سپاهان تأکید کرد: اگر توجیه اردوهای ملی است همیشه بازیکنان لژیونر اواخر اردیبهشت ماه به تیم ملی ملحق می شوند. چرا لیگ ما نباید مانند سایر کشورها در همان زمان به اتمام برسد. در این صورت بازیکنان در کوران مسابقات حضور دارند و دیگر بدون بازی تدارکاتی وارد تیم ملت‌ها نمی‌شوند.

نفع برخی اتمام لیگ تا پایان اسفند ماه است
محمدی راد افزود: حداقل یک بار با این شیوه لیگ را برگزار کنند تا یک تجربه به دست آید و اگر تجربه خوبی نبود، دیگر آن را اجرایی نکنند. متأسفانه لیگ بی برنامه پیگیری می‌شود. باید مجدداً ۱۸ روز وقفه در مسابقات ایجاد شود که این به تیم‌ها و روند آماده سازی آسیب می زند و مجدداً با سرعت زیاد رقابت ها را پیگیری کنیم. نفع برخی برگزاری مسابقات به این شیوه است که تا اسفندماه بازی‌ها تمام شود اما آیا این راه و مسیر به نفع والیبال ایران است؟

یک بام و دو هوا
سرمربی والیبال سپاهان درباره حضور متفاوت ناظران در سالن مسابقات نیز اظهار داشت: مشکل بعدی این است که در برخی از رقابت ها یک ناظر وجود دارد و در سالنی دیگر سه ناظر! مثلا در بازی حساس سپاهان و شهداب یزد، فقط یک ناظر در سالن حضور داشت. در بازی پیکان، شهرداری ارومیه در هفته نهم نیز یک ناظر در سالن بود اما در بازی روز گذشته ارومیه سه ناظر در سالن حضور داشت. چرا باید این اتفاقات رخ دهد؟ این یک بام و دو هوا است.

به شعور مربیان والیبال توهین نکنید
محمدی راد تصریح کرد: اگر واقعاً تصمیم و نظر باشگاه‌های دیگر موافق با برگزاری این شیوه لیگ است، از صحبت هایم عذرخواهی می کنم اما لطفاً این تصمیمات را گردن مربیان نیندازید. به شعور مربیان والیبال توهین نکنید چرا که ما این گونه تصمیم نگرفتیم. متأسفم که لیگ بی برنامه ای داریم.

تک بازی فینال به خاطر دعوت از میهمان!
وی در پایان خاطرنشان کرد:حتی در برگزاری جشن قهرمانی دچار مشکل هستند و هنوز جام قهرمانی فصل گذشته به تیم سیرجان اهدا نشده است. چرا که برای دعوت از میهمانان در جشن قهرمانی دچار مشکل هستند. اگر نیاز است دو بار میهمانان دعوت شود، باید این کار را انجام دهند. چرا که مهم است. به همین دلیل امسال تصمیم گرفتند فینال را به صورت تک بازی برگزار کنند تا در دعوت میهمانان دچار مشکلات نشوند! برخی صحبت‌ها نیز آزاردهنده است. باشگاه‌ها سرمایه گذاری می‌کنند تا والیبال پیشرفت کند و استعدادهای خوبی نیز در لیگ حضور دارد، می‌توانند با برنامه ریزی و مدیریت خود به رشد والیبال کمک کنند اما لیگ بی برنامه فقط لطمه وارد می‌کند.
مرجع : مهر
برچسب ها: والیبال
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها