به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۰۸ ساعت ۱۷:۲۰
کد مطلب : ۳۰۸۲۱۸

کاهش دما و بارش باران و برف در تهران

کاهش دما و بارش باران و برف در تهران
گروه جامعه: اداره کل هواشناسی استان تهران نسبت به هشدار هواشناسی تهران نسبت به کاهش دما، بارش باران و برف و وزش باد شدید هشدار داد.به گزارش ایسنا اداره کل هواشناسی استان تهران با صدور هشدار زردرنگ آورده است: از پنج شنبه شب (۱۱ آذرماه) تا صبح یکشنبه ( ۱۴ آذرماه) کاهش دما در نیمه شمالی استان از ۶ تا ۱۹ درجه و در نیمه جنوبی استان تا ۸ درجه سلسیوس پیش‌بینی می‌شود.
 
در این شرایط جوی یخبندان سطح زمین در دامنه‌ها و ارتفاعات، یخبندان شبانه سطح زمین در نواحی شمالی و بعضی نواحی جنوبی استان، احتمال آسیب رسیدن به لوله‌های آب و تاسیسات، احتمال آسیب رسیدن به خودروها و ماشین آلات وجود دارد.در این شرایط جوی محافظت و پوشش لوله‌های آب و تاسیسات، استفاده از ضد یخ در خودروها و ماشین آلات، کنترل دما و مدیریت حامل های انرژی توصیه می‌شود.

در ادامه این هشدار آمده است: از ظهر پنج شنبه (۱۱ آذرماه) تا جمعه شب (۱۲ آذرماه) در بعضی ساعات بارش باران و برف، رگبار و رعد و برق و گاهی با مه و کاهش دید در دامنه‌ها و ارتفاعات گاهی کولاک برف به‌ویژه در نیمه شمالی و غربی استان پیش‌بینی می‌شود.

در چنین شرایطی لغزندگی معابر و جاده‌ها و کاهش دید افقی، احتمال آبگرفتگی موقت بعضی معابر، احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها، مه و کولاک برف در دامنه‌ها و ارتفاعات شمالی، محدودیت تردد در جاده‌های کوهستانی دور از انتظار نیست بنابراین نسبت به احتیاط درتردد درون شهری و جاده ای به‌ویژه جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، خودداری از توقف و اتراق درحاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، پرهیز از کوهنوردی و صعود به ارتفاعات، همراه داشتن زنجیر چرخ و امکانات ایمنی در مسافرت های بین شهری توصیه می‌شود.

در پایان این هشدار آمده است: از صبح پنج شنبه ( ۱۱ آذرماه) تا صبح شنبه (۱۳ آذرماه) وزش باد نسبتاَ شدید و گاهی شدید به ویژه در نیمه غربی و جنوبی قابل پیش‌بینی است و احتمال شکستن درختان فرسوده، احتمال آسیب رسیدن به سازه‌های موقت و سست، احتمال آسیب به پوشش گلخانه‌ها، خطر سقوط اجسام و تابلوهای تبلیغاتی وجود دارد.

سازمان هواشناسی نسبت به محکم کردن سازه‌های موقت و پوشش گلخانه‌ها، پرهیز از پرواز گلایدر و هواپیماهای سبک توصیه می‌کند.پس از عبور این سامانه با توسعه پایداری در منطقه، از شنبه شب (۱۳ آذرماه) شرایط انباشت آلاینده‌های جوی و غبار محلی در نواحی پرتردد شهری وجود دارد.

به گزارش ایسنا هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها