به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۸ - ۲۰:۵۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۰۸ ساعت ۱۷:۳۱
کد مطلب : ۳۰۸۲۲۴

جزئیات قیمت و واردات برنج

جزئیات قیمت و واردات برنج
گروه اقتصادی: سرعت افزایش قیمت برنج ایرانی که در مهرماه امسال رکورد زده بود به تدریج کند شده و در ماه اخیر به حدود ۵۵ درصد رسیده است.به گزارش ایسنا، طی ماه‌های اخیر و در جریان ممنوعیت واردات برنج در فاصله مرداد تا آذر ماه،‌ قیمت این کالا نیز در بازار با افزایش همراه بود.، روندی که آمار رسمی مرکز آمار ایران نیز آن را تائید می‌کرد.
 
فروش برنج ایرانی تا ۵۴ هزار تومان
بررسی تازه‌ترین گزارش از وضعیت قیمت اقلام اساسی در آبان نشان می‌دهد که برنج ایرانی نسبت به آبان سال گذشته ۵۵.۹ درصد افزایش قیمت داشته است در حالی که در مهرماه، میزان افزایش حدود ۶۲ درصد گزارش داده بود.هر کیلو برنج ایرانی در آبان ماه سال گذشته به طور متوسط ۳۱ هزار و ۸۰۰ تومان و در مهرماه امسال به حدود ۴۷ هزار تومان رسیده بود، ولی در آبان ۴۹ هزار تومان ثبت شده است، البته برنج ایرانی در این  گزارش‌ رسمی تا بیش از ۵۴ هزار تومان هم اعلام شده است. وضعیت برنج خارجی در ماه گذشته نیز  این‌گونه بوده که هر کیلو به طور متوسط ۲۷ هزار تومان بوده و تا بیش از ۳۲ هزار تومان هم فروش رفته است. بر این اساس، برنج وارداتی نسبت به مهرماه امسال ۲.۷ درصد و در مقایسه با آبان پارسال ۱۸.۷ درصد گران شده است.

واردات ۷۸۰ هزار تنی برنج
اما بررسی جریان واردات برنج  در سال جاری از این حکایت دارد که تا ۱۰ آبان ماه ، ۷۸۰ هزار تن به ارزش بیش از ۶۶۳.۲ میلیون دلار وارد شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۳ درصد از نظر وزن و ۱۴ درصد ارزش افزایش دارد.واردات برنج از اواخر آبان ماه با لغو ممنوعیت فصلی آزاد اعلام شد و این انتظار وجود داشت تا با ورود محموله‌های جدید به کشور ورود به بازار تا حدودی تعدیل کنند قیمت‌ها باشد.
برچسب ها: برنج
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها