به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۱۶:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۰۸ ساعت ۱۸:۳۹
کد مطلب : ۳۰۸۲۴۸

حرکت سیارک ۱۳۱ متری به سمت مدار زمین

حرکت سیارک ۱۳۱ متری به سمت مدار زمین
گروه علمی: ستاره شناسان ناسا هشدار دادند که یک سیارک عظیم دو برابر برج بیگ بن، امروز (دوشنبه) به مدار زمین می‌ رسد. ناسا هشدار داد که یک سیارک بزرگ به اندازه ۱۳۱ متر، به سمت مسیر مداری زمین در حال حرکت است. ناسا می‌گوید که این سیارک در حال نزدیک شدن به سیاره ما است. این آژانس همچنین اعلام کرده اگر این سنگ فضایی به زمین برخورد کند، انفجاری قوی‌تر از بزرگترین سلاح هسته‌ای که تاکنون آزمایش شده، ایجاد می‌کند.

براساس تخمین اخترشناسان، این سیارک تقریبا به اندازه برج بلکپول و دو برابر برج بیگ بن است. ناسا می‌گوید اگر این سیارک به زمین برخورد کند، انرژی معادل ۷۷ مگاتن TNT تولید می‌کند. انرژی که ۱.۵ برابر انفجار حاصل از بمب تزار است. بمب تزار بزرگترین سلاح هسته‌ای بشر است که تاکنون مورد آزمایش قرار گرفته است.

این سنگ فضایی عظیم که توسط ستاره شناس آمریکایی کارولین اس. شومیکر در ۲۸ نوامبر ۱۹۹۴ کشف شد، ۱۹۹۴ WR۱۲ نام گرفت. در حال حاضر، سیارک ۱۹۹۴ WR۱۲ قرار است امروز از فاصله ۳.۸ میلیون مایلی از زمین عبور کند و بی خطر خواهد بود؛ اما کارشناسان می‌گویند که احتمال ورود یک سیارک به جو ما به طور کلی اجتناب ناپذیر است.

آژانس فضایی ناسا به تازگی ماموریت DART یا آزمایش تغییر جهت سیارک دوگانه را آزمایش کرده است. آزمایشی که از یک فناوری جدید استفاده می‌کند تا از برخورد سیارک‌ها به زمین، مثل اتفاقی که منجر به انقراض دایناسور‌ها شد، جلوگیری کند. این طرح برای انحراف یک سیارک از مسیرش طراحی شده و در آن از «تکنیک ضربه زننده» برای تغییر حرکت یک سیارک در فضا استفاده می‌شود.
برچسب ها: سيارک مدار زمین
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *

پربيننده‎ترين مطالب و خبرها