به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۰۸ ساعت ۲۳:۱۰
کد مطلب : ۳۰۸۲۶۲

آیا تراست والت به خاطر تحریم با آی پی ایران قابل استفاده است؟

آیا تراست والت به خاطر تحریم با آی پی ایران قابل استفاده است؟
گروه اقتصادی: اینکه آیا «تراست والت»، ایران را تحریم کرده است یا خیر، سوال همیشگی کاربران است. اما آیا کیف پول Trust Wallet واقعا ایرانیان را تحریم کرده است؟
تراست والت یک کیف پول ارز دیجیتال است که در سال 2017 توسط ویکتور رادچنکو (Viktor Radchenko) راه‌اندازی شد. صرافی بایننس با خرید و کسب مالکیت Trust Wallet در سال 2018، این اپلیکیشن را به کیف پول رسمی خود تبدیل کرد. اما از آنجایی که ایران در لیست کشورهای تحت تحریم صرافی بایننس قرار دارد، یکی از مهمترین سوالات کاربران این است که آیا امکان استفاده مستقیم از کیف پول تراست والت وجود دارد یا حتما باید از روش‌های تغییر آی‌پی مانند وی‌پی‌ان استفاده کرد؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است ابتدا با نحوه کار این والت دیجیتال آشنا شوید.

تراست والت یک کیف پول غیر حضانتی و غیر متمرکز است
ابتدا اجازه دهید با مفهوم والت غیر متمرکز و غیر امانی آشنا شویم. منظور از کیف پول غیر متمرکز، یعنی دارنده کلیدها به آن والت دسترسی دارد. از کلید خصوصی و عمومی برای ارسال و دریافت ارز دیجیتال در هر کجای این کره خاکی استفاده می‌شود. کیف پول غیر امانی یا غیر حضانتی هم نوعی والت غیر متمرکز است که شرکت سازنده، کلیدهای خصوصی را در اختیار خود کاربر قرار می‌دهد و کاربر مسئول حفظ و نگهداری آن‌هاست.
در صرافی‌های متمرکز ارز دیجیتال که از کیف پول آن‌ها استفاده می‌کنید، والت‌ها متمرکز و حضانتی‌اند. بنابراین صرافی کلید خصوصی را به شما نمی‌دهد، یعنی گویی به نیابت از شما از آن‌ها نگهداری می‌کند که به آن والت امانی می‌گوییم.
برای درک بهتر این موضوع اجازه دهید مثالی بزنیم. شرکت گوگل و یکی از خدمات آن مانند ایمیل را در نظر بگیرید. اطلاعات شما مانند آدرس ایمیل و رمز عبور، هنگام ساخت یک آدرس ایمیل در سرورهای گوگل ذخیره می‌شود. به همین دلیل است که مثلا در هنگام فراموشی پسورد می‌توانید به راحتی آن را توسط سرکت سازنده بازیابی کرده یا تغییر دهید.
اما در رابطه با والت های رمز ارزی غیر حضانتی مانند تراست، موضوع تحریم با ویژگی غیر متمرکز بودن کیف پول سنخیت ندارد. شرکت سازنده Trust Wallet هیچ سروری برای ذخیره کلیدهای شما ندارد و تمام اطلاعات لازم صرفا در بلاک چین ذخیره می‌شود. به همین دلیل هم هست که در صورت فراموشی یا گم کردن کلید خصوصی و همچنین عبارت بازیابی، شرکت سازنده نمی‌تواند در بازیابی آن به شما کمک کند، چون اطلاعات شما در هیچ سرور متمرکزی ذخیره نمی‌شود.
بنابراین وقتی می‌گوییم تراست والت یک کیف پول غیر متمرکز و غیر امانی است، یعنی کلیدهای خصوصی را در اختیار خود شما قرار می‌دهد و حتی صرافی مالک آن یعنی بایننس هم به آن‌ها دسترسی ندارد.
برچسب ها: تراس ولت
نام شما

آدرس ايميل شما
توجه: نظرات حاوی توهين، افترا، اتهام و ... به اشخاص حقيقی و حقوقی، و نظرات شعارگونه «مرگ، درود و مشابه آنها»، و همچنين نظرات طولانی تر از 500 حرف، به هيچ وجه منتشر نخواهند شد.
نظر شما *


۱۴۰۰/۰۹/۱۰ ۱۲:۳۳
من بدون فیلتر شکن هم از تراست ولت استفاده میکنم و هم از صرافی کوکوین شکر خدا تا الان مشکلی پیش نیومده (379660)
۱۴۰۰/۱۰/۰۷ ۱۹:۵۷
چطورتراست ولت نصل کردی؟ مینویسه فضا نیست (380855)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها