به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۵ - ۰۱:۰۴
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۰۹ ساعت ۱۱:۲۱
کد مطلب : ۳۰۸۳۱۴
ماجرای فروش صندلی دانشگاه چیست؟

وعده برای جذب در رشته پزشکی بدون کنکور!

وعده برای جذب در رشته پزشکی بدون کنکور!
گروه جامعه: بازار کنکور همیشه گرم بوده، از درآمدزایی موسسات کنکوری تا ادعای فروش سوالات کنکور از سوی برخی. ۷۰ درصد داوطلبان کنکور سودای قبولی در رشته پزشکی دارند و همین باعث شده پای برخی سودجویان به این ماجرا باز شود. حالا برخی ادعا می‌کنند بدون کنکور در رشته پزشکی تحصیل کنید! درصد داوطلبان کنکور سودای قبولی در رشته پزشکی دارند. تلاش و هزینه برخی از داوطلبان جواب می‌دهد و قبول می‌شوند اما برخی از این ماراتن جا می‌مانند.

رقابت ۷۰ درصد داوطلبان کنکور برای رشته‌های پزشکی
آنطور که پیش‌تر سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفته بود رقابت کنکور سراسری تنها به ۱۵ درصد صندلی‌های دانشگاه‌ها اختصاص دارد. او همچنین گفته بود ۷۰ درصد افراد شرکت‌کننده در کنکور، متقاضی رشته‌های پزشکی هستند.بر همین اساس رقابت شدید بین داوطلبان برای قبولی در رشته‌هایی مانند پزشکی باعث شده که سودجویان هم پایشان به این ماجرا باز شود. کسانی که یا ادعای فروش سوالات کنکور را دارند یا هم فروش صندلی دانشگاه.

خرید صندلی پزشکی بدون کنکور!
حالا هم برخی از سایت‌ها و کانال‌ها از پذیرش پزشکی بدون کنکور در برخی از دانشگاه‌ها می‌گویند. یکی از کانال‌هایی که در این مورد آگهی گذاشته، مدعی است که امکان تحصیل در رشته‌های پزشکی بدون کنکور به صورت خرید صندلی پزشکی و تحصیل در دانشگاه‌های علوم پزشکی آزاد به شرط پرداخت شهریه وجود دارد. کنکور سال ۱۴۰۰ بیش از یک میلیون دواطلب داشت که شاید برای برخی از آنها دور زدن این آزمون وسوسه‌انگیز باشد.
اما ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش آموزش کشور با رد این ادعاها به تجارت‌نیوز می‌گوید: «پذیرش در رشته‌های پزشکی در سازمان سنجش از طریق آزمون صورت می‌گیرد و داوطلبان باید برای تحصیل در این رشته‌ها آزمون دهند.»پیش از این نیز معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ضمن تکذیب هرگونه پذیرش بدون آزمون در رشته‌های علوم پزشکی، از پیگرد قانونی منتشرکنندگان این اخبار سراسر کذب خبر داده بود.

از فروش سوالات کنکور تا هشدار فتا
فروش صندلی و سوالات کنکور پیش از این ماجراها داشت. پلیس فتا بارها درباره سواستفاده و کلاهبرداری برخی از کنکور هشدار داده است با این حال هنوز برخی مدعی هستند داوطلبان بدون تلاش برای مطالعه و با هزینه چندصد میلیونی می‌توانند در یکی از دانشگاه‌ها در رشته پزشکی ادامه تحصیل دهند.

یکی از فروشندگان با اشاره به اینکه قیمت سوالات به رشته مورد نظر داوطلب بستگی دارد، گفته بود: « ۲۵ میلیون تومان پیش‌پرداخت می‌گیرم و سوالات کنکور ۱۴۰۰ در هر رشته‌ای را که بخواهید، تحویل می‌دهم. قیمت‌ها هم بستگی به رشته دارد. ریاضی ۷۰ میلیون تومان، علوم انسانی ۸۰ میلیون تومان.»

سال ۹۸ هم بعد از شناسایی یک دانشجوی تقلبی دندانپزشکی شهید بهشتی، جهانپور، رئیس وقت روابط عمومی وزارت بهداشت در این مورد گفته بود: «این فرد و امثالهم در این تخلفات قطعا تنها نیستند و حلقه‌ای از یک زنجیره کلاهبرداری است که متاسفانه در سال‌های اخیر در حوزه کنکور به سواستفاده از تمایل دانش‌آموزان و خانواده‌ها به موفقیت در این آزمون، مشغولند و سالانه صدها میلیارد تومان از این راه کسب می‌کنند.»

در هر صورت بازار کنکور گرم است، از پانسیون‌های مطالعاتی گرفته تا کسانی که ادعای فروش سوالات و صندلی را دارند. پانسیون‌هایی که تا ۲۰۰ میلیون تومان هم از دواطلبان می‌گیرند تا آنها را برای کنکور آماده کنند. برخی هم ادعا می‌کنند قبولی در رشته مورد نظر تضمینی است! پیش از این وزیر آموزش و پرورش در سال ۹۷ گفته بود گردش مالی موسسات کنکور  ۴۰ هزار میلیارد تومان است.
مرجع : تجارت نیوز

...
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۹/۱۰ ۱۱:۱۸
هر ساله عده ی زیادی از دانش اموزانی که هیچ صلاحیت علمی ندارند با روش های مختلف از قبیل صندلی خریدن و سهمیه و.... جای دانش آموزانی که تلاش کردند و حقیقتا پزشکی حق آنها بود رو میگیرند. واقعا جای تاسف داره که حتی عرصه ی رقابت دانش آموزان هم به بازار اقتصادی تبدیل شده!!! این درسته که حق دانش آموزانی تلاشگری که سهمیه ندارند یا پول های کلان، هیچ و پوچ باشه؟! با اوصاف فعلی 90 درصد پزشکان آینده ی ما ما هیچ چیزی از درس و کتاب نمیدونند و عرصه ی درمان به اوضاع فاجعه باری تبدیل خواهد شد...دور نیست (379656)
۱۴۰۰/۰۹/۱۰ ۱۴:۴۸
احسنت (379667)
۱۴۰۰/۰۹/۱۱ ۰۳:۴۴
خدالعنتون کن .... آخع کجای تاریخ اومده برای جانبازان سهمیه بدن به بچه هاشون.خدایا به حق دست های بریده ابوالفضل العباس تمام کسانی که از راه سهمیه وارد رشته های پزشکی شدن پولی که به دست میارن پول شیمی درمانیشون بشه.که بچه های ما روانی شدن ازبس خوندن ورشته مورد علاقشون قبول نشدن.خودتون مسولین کلاه تون راقاضی کنید این پزشکان بیسواد را میخواین چکار.پزشکی رابزارید به اهلش.باجون مردم باز نکنید.یا امام زمان خورده وروزی سهمیه های 5.25.70.نشه ان شاالله.ازحق امیدوارم کوفتشون شه.حقوق بهشون بدین (379683)
۱۴۰۰/۰۹/۱۱ ۰۳:۴۹
خدایا درآمدی که سهمیه ای ها ی تنبل مخصوصا از پزشکی درمیان پول شیمی درمانی شون بشه.یاصاحب الزمان یا صاحب الزمان.یاصاحب الزمان.یاصاحب الزمان.خدا یا سهمیه ها روز خوش نبینن بهحق بی بی فاطمه ی زهرا.بحق دوازده امام وچهارده معصوم.ریشه شون رابکن درهر کجا ی کشور هستن اینبا مردم رانابود میکنن.پزشکای بیسواد.پزشکای بیسواد . (379684)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها