به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۱۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۰۹ ساعت ۱۳:۰۳
کد مطلب : ۳۰۸۳۴۹

تحقیق درباره حملات در سوریه توسط پنتاگون

تحقیق درباره حملات در سوریه توسط پنتاگون
گروه بین الملل: لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا به یک ژنرال ارشد ارتش کشورش دستور داده تا درباره حمله ۱۸ مارس سال ۲۰۱۹ در سوریه که منجر به تلفات غیرنظامی شد، تحقیق کند.
روزنامه نیویورک تایمز اخیرا نتایج تحقیقاتی را منتشر کرد که نشان داد یگانی از نیروهای ویژه آمریکا که در سوریه فعالیت می‌کرد درباره دو حمله در باغوز سوریه در ۱۸ مارس سال ۲۰۱۹ که تلفات غیرنظامی داشته پنهان کاری کرده است؛ حملاتی که طی آن ها ۶۴ زن و کودک کشته شدند.در همین راستا پنتاگون اعلام کرد لوید آستین از یک ژنرال خواسته ظرف محدوده زمانی مشخصی در این باره تحقیق کند.جان کربی، سخنگوی پنتاگون به خبرنگاران گفت که طبق این دستور ژنرال مایکل گرت، فرمانده فرماندهی ارتش آمریکا، ۹۰ روز فرصت خواهد داشت تا بررسی پرونده مرگ غیرنظامیان را تکمیل کند.
وی توضیح داد: گرت موظف است گزارش‌های تحقیقاتی را که قبلاً در مورد این حادثه انجام شده است، بررسی و تحقیقات بیشتری را نیز از سوی خود انجام دهد، مشروط بر اینکه یافته‌ها و توصیه‌های خود را ظرف ۹۰ روز ارائه کند. انتشار گزارش نیویورک تایمز واکنش‌های مختلفی را به دنبال داشت. سازمان ملل متحد نظامیان اشغالگر آمریکا را مسؤول کشتار ده‌ها غیرنظامی در نزدیکی روستای الباغوز در حومه دیرالزور در سال ۲۰۱۹ دانست و الیزابت وارن، سناتور دموکرات آمریکایی از کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای کشورش خواست تا درباره این حمله تحقیق کنند.
این درحالی است که سخنگوی سنتکام در واکنش به گزارش منتشر شده مدعی شد که حملات هوایی به الباغوز سوریه طی ۲۰۱۹ " دفاع مشروع از خود" بوده است!
وی گفت: ما یک گزارش داخلی در مورد این حمله هوایی تهیه کرده‌ایم و طبق شواهدی که در اختیار داریم تحقیقاتی انجام دادیم و مسئولیت کامل تلفات جانی ناخواسته را می‌پذیریم.




 
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها