به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۰۹ ساعت ۱۳:۰۵
کد مطلب : ۳۰۸۳۵۱

آمریکا به دیپلمات‌های روسیه ویزا نمی‌دهد

آمریکا به دیپلمات‌های روسیه ویزا نمی‌دهد
گروه بین الملل: سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت، واشنگتن تاکید دارد که خروج ۵۴ دیپلمات روس از ایالات متحده در سال ۲۰۲۲ را نمی‌توان به معنای اخراج یا اقدام تنبیهی تفسیر کرد.
 «جالینا پورتر»، گفت: آنچه رخ می‌دهد، اخراج نیست. البته به دولت روسیه هشدار داده شده است که این افراد در حال خروج را با اعضای دیگری از هیات دیپلماتیک برای این سمت‌ها جایگزین کند. این فرایندها تنبیهی نیستند، بلکه به این منظور ارائه شده‌اند که توازن میان هیات‌های دوجانبه آمریکا و روسیه برقرار شود.
به گفته پورتر، ایالات متحده درخواست‌هایی را از دیپلمات‌های روسیه داشته که روسیه از دیپلمات‌های آمریکا داشت. سخنگوی وزارت خارجه آمریکا افزود: همانطور که فدراسیون روسیه به دیپلمات‌های ما مجوز اقامت سه ساله در روسیه می‌دهد، آمریکا هم حدود یک سال پیش به روسیه اطلاع داد که دیپلمات‌هایش هدف همین ماموریت سه‌ ساله قرار می‌گیرند و این چیز غیرعادی‌ای نیست. ما همچنان درباره این مساله با روسیه رایزنی می‌کنیم.  پیش از این آناتولی آنتونوف، سفیر روسیه در ایالات متحده اعلام کرد، ۲۷ دیپلمات روس به همراه خانواده‌هایشان در تاریخ ۳۰ ژانویه ۲۰۲۲ از ایالات متحده خارج می‌شوند و ۲۷ دیپلمات دیگر هم تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۲ این کشور را ترک می‌کنند چون طرف آمریکایی روادید آنها را تمدید نمی‌کند.


 
برچسب ها: آمریکا
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها