به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۵۳
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۰۹ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب : ۳۰۸۳۹۰

عربی: نسل جدید تالوکاران امیدوار کننده است

عربی: نسل جدید تالوکاران امیدوار کننده است
گروه ورزشی: سرمربی تیم ملی ووشوی ایران در بخش تالو گفت: در رقابت‌های قهرمانی کشور عملکرد نسل جدید تالوکاران امیدوار کننده بود و می‌توان با این جوانان به مدال رسید.به گزارش ایسنا، فرشاد عربی  درباره رقابت‌های قهرمانی کشور ووشو و انتخاب ملی‌پوشان جهت حضور در اردوهای آماده سازی توضیح داد: مسابقات انتخابی تیم ملی طی سه روز در جزیره قشم برگزار شد. ما در بازی‌های آسیایی چهار بسته اجرای فرم داریم که مجموع امتیازات هر دو فرم یک مدال دارد. در مجموع چهار مدال بانوان و چهار مدال آقایان در بازی‌های آسیایی توزیع می‌شود که ما هم برای موفقیت در این چهار بسته، نفرات برتر این مسابقات را به اردو دعوت کردیم.
او ادامه داد: مجموعا ۹ نفر را دعوت کرده‌ایم که هشت نفر از این افراد برترین‌های رقابت‌های قهرمانی کشور هستند و یک نفر هم آقای مجیری است که به واسطه کسب طلای مسابقات جهانی شانگهای، مستقیم وارد اردو می‌شود.

سرمربی تیم ملی ووشوی ایران در بخش تالو، افزود: بعد از سال‌ها سرمایه گذاری که در رده‌های سنی داشتیم، در این دوره شاهد حضور جوانان در رده بزرگسالان بودیم. رقابت‌های نزدیک با امتیازات بالا داشتیم که یک عملکرد خوب بود. کرونا اثرات منفی خود را روی ووشو گذاشته است و ما تصمیم گرفته‌ایم از سه دی ماه اردوها را شروع کنیم و حدود ۹ ماه اردو در ۱۲ مرحله خواهیم داشت که نسبت به دوره‌های قبل طولانی‌تر است.

او در پاسخ به این سوال که آیا طولانی بودن اردوها فرسایشی نیست؟ توضیح داد: ما می‌دانیم که طولانی شدن تمرینات می‌تواند آسیب جدی به بازیکنان بزند و آن‌ها را از نظر روحی خسته کند، به همین منظور اردوها را با وقفه و در چند مرحله برگزار می‌کنیم تا با شرایط خوبی تالوکاران خود را آماده بازی‌های آسیایی پیش رو کنیم. ان‌شاءالله بتوانیم با این جوانان در بازی‌های آسیایی به مدال برسیم.

عربی در پاسخ به این سوال که شانس ایران برای کسب مدال در بازی‌های آسیایی هانگژو را چقدر می‌بیند؟ توضیح داد: بازی‌های آسیایی شرایط متفاوتی نسبت به مسابقات جهانی دارد. یکی از این تفاوت‌ها این است که ما باید در مجموع امتیازات دو فرم به صورت ترکیبی یک مدال بگیریم که کار را سخت می‌کند. همانطور که می‌دانید هر تالوکار در یک فرم تخصص دارد و این موضوع کمی کار را دشوار می‌کند. البته همه این صحبت‌ها نمی‌تواند توجیه خوبی باشد، باید بتوانیم به اوج آمادگی برسیم تا نتیجه بگیریم.

او درباره سطح تالوکاران استان‌های مختلف نیز اظهار کرد: ما در این دوره از مسابقات قهرمانی کشور، از استان‌های مختلف مدال آور داشتیم و این تنها مسابقاتی بود که نسل گذشته تالوکاران اصلا نبودند. همه این جوانان افرادی هستند که در نونهالان و جوانان آسیا مدال طلا گرفته‌اند و ما هم در قهرمانی جهان گذشته با همین جوانان طلا گرفتیم.

او ادامه داد: البته باید در نظر بگیریم که شرایط مسابقات بزرگسالان متفاوت است و کرونا هم قطعا آسیب منفی زده است و نمی‌شود انکار کرد، اما تنها حسن مسابقات قهرمانی کشور این بود که نسل جدید وارد شده‌ و می‌توان با توجه به عملکردشان در این دوره قهرمانی کشور، به آینده امیدوار بود.
برچسب ها: ووشو
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها