کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

مشکل بزرگ پرسپولیس در خط حمله است

9 آذر 1400 ساعت 14:46


گروه ورزشی: پرسپولیس در روزی که از دو مهاجم کلاسیک در ترکیبش بهره می‌برد به اندازه بازی هفته قبل در خلق موقعیت موفق نشان نداد. پس از تجربه ناموفق بازی با آلومینیوم، مهدی عبدی و عیسی آل‌کثیر بار دیگر در بازی مقابل نفت مسجدسلیمان از ابتدا و در کنار هم در ترکیب اصلی پرسپولیس به میدان رفتند.

آل‌کثیر و عبدی در شرایطی دوباره در کنار هم در ترکیب اصلی به میدان رفتند که پرسپولیس نسبت به بازی هفته قبل مقابل صنعت‌نفت در خلق موقعیت گل موفق نبود. احتمالا کادر فنی پرسپولیس با نگاهی آماری به بازی‌های فصل قبل پرسپولیس متوجه این موضوع شده‌اند که استفاده از دو مهاجم کلاسیک در خط حمله، زور پرسپولیس در خلق موقعیت را کاهش می‌دهد. نقش مهمی که امید عالیشاه به عنوان مهاجم کاذب در ترکیب پرسپولیس بر عهده دارد، تاثیر زیادی بر میزان خلق موقعیت داشته و این موضوع تاثیرش را در بازی‌های سنگین‌تر نشان داده است.

حضور دو مهاجم تقریبا هم‌سطح با ویژگی‌های مشابه در ترکیب پرسپولیس باعث می‌شود که این تیم اگرچه پرتعدادتر در محوطه جریمه حریف ظاهر شود، اما از آن طرف قدرت چرخش توپ، ایجاد فضا و انجام حرکات ترکیبی در پشت محوطه جریمه نیز کاهش می‌یابد. ضمن اینکه آل‌کثیر و عبدی در پرسینگ از جلو نیز تقریبا مشابه هم بوده و کمتر از این نظر موفق ظاهر شده‌اند.با توجه به این موضوع احتمال اینکه عبدی و آل‌کثیر بار دیگر همچون بازی دیروز، در دربی مقابل استقلال هم از ابتدا در کنار هم به میدان بروند اندک است و احتمالا یکی از این دو باید، بازی را از روی نیمکت آغاز کند.


کد مطلب: 308403

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/308403/مشکل-بزرگ-پرسپولیس-خط-حمله

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir