به روز شده در ۱۴۰۲/۱۲/۲۹ - ۰۹:۳۶
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۰۹ ساعت ۱۷:۱۹
کد مطلب : ۳۰۸۴۲۳

یک پیشکسوت موسیقی بختیاری درگذشت

یک پیشکسوت موسیقی بختیاری درگذشت
گروه فرهنگی: درویش علی فتحی‌پور از نوازندگان باسابقه کرنا بختیاری شنبه ششم آذرماه بر اثر بیماری ریوی در ۹۵ سالگی دار فانی را در شهر اهواز وداع گفت.به گزارش ایسنا، درویش فتحی‌پور نوازنده پیشکسوت موسیقی اصیل بختیاری از سن هفت سالگی موسیقی را نزد پدرش آموخته بود. او نوازنده‌ای بسیار متبحر بود که در تاریخ این سرزمین ریشه داشت. درویش در جریان برگزاری رویدادهای مرتبط با پیروزی انقلاب اسلامی، ارتحال حضرت امام خمینی (ره)، ساخت سد دز و چندین رویداد دیگر به اجرای موسیقی پرداخته بود. او کوله باری از تجربه و زیستن بود و نوای سازش همیشه روشنی بخش مراسم بختیاری. درویش میراث موسیقی‌ای را که سینه به سینه به او رسیده بود، حفظ کرد و به فرزندانش نیز آموخت.
 
در راستای درگذشت این هنرمند سرپرست معاونت هنری پیام تسلیتی را منتشر کرده است.در پیام تسلیت او آمده است: درویش‌علی فتحی‌پور با فرهنگ و موسیقی بختیاری همدل و همزاد بود و با نوای سازش بخشی از فرهنگ بختیاری را روایت کرد.

فتحی پور از نسل قدیم نوازندگان کرنای بختیاری است که همیشه دغدغه آموزش موسیقی بختیاری را داشت و برای روشن نگه داشتن چراغ این موسیقی بومی تلاش کرد.درویش‌علی فتحی پور با ساز و موسیقی همراه بود و امروز موسیقی بختیاری یکی از هنرمندان و عاشقان خود را از دست داده است.درگذشت هنرمند پیشکسوت موسیقی زنده یاد درویشعلی فتحی پور را به خانواده ارجمندش، هنرمندان و هنردوستان تسلیت می گویم و برای آن مرحوم رحمت و مغفرت از درگاه خداوند متعال خواهانم.
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها