به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۱۰ ساعت ۱۰:۲۶
کد مطلب : ۳۰۸۴۹۷

روسیه در سازماندهی یک کودتا نقش دارد

روسیه در سازماندهی یک کودتا نقش دارد
گروه بین الملل:نخست وزیر اوکراین، روسیه را متهم کرد که "قطعا" پشت آنچه او تلاش برای سازماندهی کودتا برای سرنگونی دولت طرفدار غرب در کی‌یف خواند، نقش دارد.
این در حالی‌ است که کرملین هر گونه نقشی در طراحی کودتا در اوکراین را رد کرده و آن‌ را اتهاماتی "بی‌اساس" تلقی کرده است.
دنیس شمیگال، گفت: ما اطلاعات سری و محرمانه‌ای داریم که قصد برانگیختن یک کودتا را نشان می‌دهد.
شمیگال در پاسخ به این سوال که آیا روسیه پشت این نقشه است یا خیر، پاسخ داد: قطعا نقش دارد.
وی همچنین گفت که افزایش نیروهای نظامی روسیه در مرز اوکراین  که این دومین افزایش نیروها از ماه مه است، خود نیز قسمتی از تلاش روسیه برای شکستن حرکت اوکراین جهت پیوستن به اتحادیه اروپا است.
شمیگال بدون ذکر جزئیات افزود: روسیه در حال آماده سازی است.
نخست وزیر اوکراین که برای گفت‌وگو با مقامات ارشد اتحادیه اروپا در بروکسل حضور دارد، گفت که وزارت اطلاعات اوکراین فعالیت‌های "قدرت‌های بیرونی" را جهت تحت تاثیر قرار دادن مخالفان سیاسی در داخل کشور برای تحریک یک "خیزش مردمی" و "کودتا" رصد می‌کند.
اما شمیگال اظهار کرد: در جامعه اوکراین هیچ گونه حالت انقلابی وجود ندارد. ما متوجه هستیم که نفوذی از خارج برای به اجرا در آوردن اعتراضات در کی‌یف وجود دارد؛ با این حال سرویس سری ما در حال تحقیق و تفحص است.
وی افزود که انگیزه اوکراین برای پیوستن به اتحادیه اروپا یکی از دلایل اصلی "تهاجم روسیه"، حملات هایبریدی، افزایش نیروهای نظامی در مرز و الحاق کریمه به مسکو در سال ۲۰۱۴ است. اوکراین همچنین با "شورش طرفداری روسیه" در شرق این کشور از سال ۲۰۱۴ مبارزه می‌کند.
اوکراینی‌ها در فوریه ۲۰۱۴، رئیس جمهور مورد حمایت روسیه را در یک "قیام طرفداری اروپا" برکنار کردند. این کشور همراه با مولداوی و گرجستان، امیدوار است که در نشست ویژه "مشارکت شرقی" در ماه آینده وعده روابط نزدیک‌تر با اتحادیه اروپا را دریافت کند.
برچسب ها: روسیه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها