کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

یک ژنرال رئیس ستاد کرونای آلمان شد

10 آذر 1400 ساعت 10:51


گروه بین الملل: کارستن بروئر، ژنرال ارتش آلمان ریاست تیم جدید بحران کرونا در این کشور را برعهده خواهد گرفت. با شدت گرفتن شیوع کرونا در آلمان مقررات جدیدی برای مقابله با کرونا وضع شده و نیروهای ارتش نیز برای مهار این وضعیت وارد عمل شده‌اند.

 اشتفان زایبرت، سخنگوی دولت آلمان اعلام کرد که ژنرال کارستن بروئر، ریاست ستاد مبارزه با کرونا را برعهده خواهد گرفت.
 طبق گفته زایبرت، این تصمیم دولت آلمان در رایزنی با ایالت‌های این کشور گرفته شده است. 
آلمان برای مقابله با کرونا از نیروی ارتش استفاده می‌کند. وزارت دفاع آلمان از به‌کارگیری ۸۰۰۰ نیروی نظامی در ماموریت‌های مربوط به مدیریت کرونا خبر می‌دهد. این تعداد در انطباق با آمارهای صعودی پاندمی در هفته‌های اخیر بسیج شده‌اند و در خانه‌های سالمندان، بیمارستان‌ها یا اداره‌های بهداشت ایالت‌ها فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.
زایبرت گفته است، به‌زودی "تیم بحران کرونا" تشکیل خواهد شد. هدف این تیم تقویت هماهنگی و همکاری در مدیریت واکسیناسیون، تحویل و توزیع واکسن است.
اولاف شولتس، صدراعظم جدید آلمان نیز قبلا در هنگام ارائه توافقنامه دولت ائتلافی از تشکیل یک تیم بحران خبر داده بود.
دولت‌ فدرال آلمان و دولت‌های ایالتی این کشور درباره اقدامات سختگیرانه‌تر بحث و تبادل نظر کردند. طبق ارزیابی "ستاد بحران" ارتش آلمان، موج چهارم کرونا حدودا در ایام کریسمس به اوج خود خواهد رسید و اوایل فوریه فروکش خواهد کرد.
بیش از همه، ایالت‌های تورینگن، زاکسن و بایرن که شاخص ابتلا به کرونا در آنها به شدت بالا رفته، از ارتش درخواست کمک کرده‌اند. تقریبا دو سوم امدادگران ارتش در مراکز درمانی و بهداشتی این سه ایالت مستقرند.


کد مطلب: 308502

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/308502/یک-ژنرال-رئیس-ستاد-کرونای-آلمان

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir