کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

ستایش از پدر «اون »در سالگرد درگذشتش

10 آذر 1400 ساعت 10:57


گروه بین الملل: اصلی‌ترین روزنامه کره شمالی  یک سری مطلب در مدح و ستایش رهبر فقید این کشور در آستانه دهمین سالروز درگذشتش در ماه جاری میلادی منتشر کرد.
 کیم جونگ-ایل، پدر کیم جونگ اون، رهبر کنونی کره شمالی در تاریخ ۱۷ دسامبر سال ۲۰۱۱ میلادی فوت کرد. وی از سال ۱۹۹۴ میلادی به دنبال در گذشت کیم ایل-سونگ، پدرش و بنیان‌گذار کره شمالی بر این کشور حکومت داشت. کیم جونگ  اون، سومین پسر کیم جونگ-ایل در سال ۲۰۱۱ میلادی جانشین پدر شد و زمام امور کشور را در دست گرفت.روزنامه رودونگ سینمون در مطلبی گفت، کیم جونگ-ایل یک رهبر بزرگ است که اساس تشکیل یک کشور سوسیالیست قوی را بنا نهاد.
در ادامه این مطلب آمده است: آرزوی کیم جونگ-ایل برای ایجاد یک کشور قوی و قدرتمند به لطف کیم جونگ اون به واقعیتی درخشان تبدیل شده است.
از آنجایی که پیونگ‌یانگ معمولا پنجمین و دهمین سالروزها را با مراسم‌های باشکوه‌تر برگزار می‌کند، در حال حاضر چشم‌ها به این دوخته شده که آیا کره شمالی یک مراسم بزرگ برای سالروز درگذشت کیم جونگ ایل برگزار خواهد کرد یا خیر.کره شمالی در نخستین، دومین، سومین و پنجمین سالروزهای درگذشت کیم جونگ-ایل مراسم‌های بزرگی را در پیونگ‌یانگ برای گرامی‌داشت یاد وی برگزار کرد.


 


کد مطلب: 308506

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/308506/ستایش-پدر-اون-سالگرد-درگذشتش

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir