به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۰ - ۱۲:۱۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۱۰ ساعت ۱۱:۲۴
کد مطلب : ۳۰۸۵۱۳
آیا مردم هنوز از کرونا می‌ترسند؟

بزرگترین نگرانی مردم جهان چیست؟

بزرگترین نگرانی مردم جهان چیست؟
گروه اقتصادی: بر اساس تازه‌ترین نظرسنجی ایپساس، در آبان ۱۴۰۰، بزرگترین ترس مردم جهان، فقر و نابرابری اجتماعی بوده است. شرکت تحقیقات و مشاوره ایپساس، در حوزه تحقیقات بازار و نظرسنجی جهانی فعال است. این موسسه اخیرا نظرسنجی خود در مورد ترس‌های جهان را به روز رسانی کرده است. بر اساس نظرسنجی ماه نوامبر ۲۰۲۱ (آبان ۱۴۰۰) که روی مردم ۲۸ کشور دنیا انجام شد، ترس‌های مردم جهان در مقایسه با اوایل شیوع کرونا به کلی تغییر کرده است. بعد از گذشت ۱۸ ماه از شیوع کرونا، مردم جهان که در آن زمان پاندمی را بزرگترین ترس خود اعلام کرده بودند، حالا دیگر چنین نظری ندارند.
برای دومین ماه متوالی، فقر و نابرابری اجتماعی ترس شماره یک مردم جهان است. این موضوع نشان می‌دهد که نظر مردم دوباره به زمان قبل از شیوع کرونا نزدیک شده است. حالا دوباره پول، نابرابری و ویژگی‌های شغلی بزرگترین نگرانی مردم است. بر این اساس، بعد از فقر و نابرابری (۳۲ درصد)، بیکاری (۳۰ درصد)، ویروس کرونا ( ۲۸ درصد)، فساد سیاسی/مالی (۲۸ درصدی) و جرم و جنایت (۲۷ درصد) مهمترین ترس‌های امروز مردم جهان به حساب می‌آیند.

بر اساس این نظرسنجی، یک پنجم مردم (۲۱ درصد) معتقدند که مراقبت‌های بهداشتی یکی از بزرگترین مسائلی است که کشورشان با آن مواجه است. مسائلی چون تورم (۱۸ درصد)، مالیات (۱۷ درصد) و آموزش و تغییرات اقلیمی (۱۶ درصد) هم در رتبه‌های بعدی نگرانی‌های مردم جهان قرار دارد.
فقر و نابرابری اجتماعی، بزرگترین مساله مردم
بر اساس این نظرسنجی فقر و نابرابری اجتماعی بزرگترین معضل مردم است. یک سوم از پاسخ‌دهندگان معتقدند که یکی از بزرگترین مسائل پیش‌روی کشورشان، فقر و نابرابری است. در این میان مردم روسیه با ۵۲ درصد بیشترین نگرانی را در این خصوص دارند. کلمبیا با ۴۷ و مجارستان با ۴۴ درصد دیگر کشورهایی هستند که مساله فقر بزرگترین ترس آنهاست. در مجموع در میان ۲۸ کشور مورد بررسی چهار کشور فقر و نابرابری اجتماعی را نگرانی درجه اول خود بیان کرده‌اند: روسیه، برزیل، ترکیه و آلمان.
 
بیکاری
بیکاری دومین ترس بزرگ جهان است. آفریقای جنوبی بیشترین نگرانی را در این خصوص دارد. ۶۶ درصد مردم این کشور معتقدند بیکاری معضل اصلی آنهاست. اسپانیا با ۵۶ و ایتالیا با ۵۳ درصد در رتبه‌های بعدی قرار دارند. نکته جالب این است که مردم سوئد و بلژیک در یک ماه گذشته بیشتر نگران بیکاری شده‌اند ولی این موضوع در ترکیه و عربستان از اولویت افتاده است. بیکاری در کشورهای آفریقای جنوبی، اسپانیا، ایتالیا و هند، مهمترین نگرانی است.

کووید-۱۹
در حالی که از آوریل ۲۰۲۰ (فروردین ۱۳۹۹) تا پایان سپتامبر ۲۰۲۱ ( مهر ۱۴۰۰)، کووید ۱۹ مهمترین ترس مردم جهان بوده است اما در ماه گذشته این موضوع به سومین نگرانی مردم تبدیل شده است. با این حال شیوع کرونا در ۶ کشور ژاپن، استرالیا، بریتانیا، عربستان سعودی، کانادا و آمریکا، مهمترین نگرانی مردم است.
سه کشور مالزی، کلمبیا و پرو امروز فساد نگرانی شماره یک آنهاست. جرم و جنایت هم در سوئد، مکزیک و آفریقای جنوبی یکی از بزرگترین ترس‌ها به حساب می‌آید.اکثر کشورهای این نظرسنجی را اقتصادهای توسعه‌یافته تشکیل می‌دهند. با این حال از مردم برخی از کشورهای در حال توسعه نیز نظرسنجی به عمل آمده است.
مرجع : تجارت نیوز
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها