به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۰:۰۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۱۰ ساعت ۱۱:۴۰
کد مطلب : ۳۰۸۵۱۸

کیهان: طلاب و روحانیون را به مدارس بیاورید

کیهان: طلاب و روحانیون را به مدارس بیاورید
گروه سیاسی: روزنامه کیهان نوشت: قطعاً بسیاری از دانش‌آموزان کشورمان افرادی از خانواده‌های ارزشمدار و اخلاق‌محور هستند که در مسیر صحیح حرکت می‌کنند و بسیاری از مدارس نیز بر اساس دغدغه کادر آموزشی بر روی مباحث اخلاقی و تربیتی تاکید دارند، اما متاسفانه وجود برخی هنجارشکنی‌ها در سطح جامعه و بروز برخی رفتارهای متناقض با ارزش‌های اسلامی و فرهنگی از سوی کسانی که حداقل ۱۲ سال به عنوان دانش‌آموز در فضای نظام تعلیم و تربیت حضور داشته‌اند اما کمترین کار اثرگذار و ماندگار در حوزه پذیرش و رعایت ارزش‌ها و هنجارها را دریافت نکرده‌اند قابل کتمان نیست.نقش خانواده‌ها در جای خود قابل توجه؛ اما به عنوان مثال چرا برخی از دختران دانش‌آموز پس از ۱۲ سال حضور در سیستم آموزش و پرورش کشور باید تا این حد با ابتدایی‌ترین موارد از فلسفه حجاب بیگانه باشند؟ چرا این دانش‌آموزان آن قدر که دریافتی علمی و آموزشی دارند و لازم هم است بر روی رشد فکری و معنویشان کار کافی نشده است؟
اکنون نیاز به حضور جدی و میدانی و نه رفع تکلیفی نهادی فعال و پویا همچون امور تربیتی در مدارس شدیداً احساس می‌شود و همان‌طور که وزیر محترم در جلسه رای اعتماد این وعده را دادند باید این موضوع به عنوان یکی از محوری‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش در ایام پیش رو باشد.در این خصوص یکی از راهکارهایی که پیش از این هم ارائه کردیم، استفاده از خیل انبوه روحانیون و طلاب جوان برادر و خواهر مومن و با اخلاقی است که در حوزه‌های علمیه پرورش یافته و با تسلط به علم روز و آشنایی با زبان جوانان می‌توانند در مدارس به عنوان متولی نهاد امور تربیتی و پرورشی استقرار داشته و منشأ بسیاری از اتفاقات و اثرات تربیتی شوند. پیشنهاد می‌شود موضوع استقرار یک طلبه برادر یا خواهر در هر مدرسه در شورای عالی انقلاب فرهنگی یا مجلس بررسی و در صورت امکان تبدیل به قانون شود.


 
برچسب ها: دانش‌آموزان

۱۴۰۰/۰۹/۱۰ ۱۲:۴۳
42 ساله که انواع مطالب درسی دینی و اخلاقی و ... دارید در آموزش و پرورش به بچه ها تدریس میکنید و یاد میدید ولی نتیجه برعکس شده. یکبار هم روی عملکرد خودتان تمرکز کنید ببینید شاید ایراد از عملکرد خودتان باشد نه دیگران و مردم. (379662)
صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۴۰۰/۰۹/۱۰ ۱۵:۱۹
بنده ی حقیر چندین بار در این پیج ها عرض کرده ام بابا تمام امور را بدهید دست این کیهانیان نه به وزیر احتیاج دارید و نه مجلس و کارمند و ... به تنهایی در تمام زمینه ها خبره و صاحب نظرند و هزینه تخریب مملکت هم میاد پایین . شما رسانه ها هم می ترسید نان تان بریده شود چون کیهان در این زمینه دیگه متخصص هستش، (379668)
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها