کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

طالبان، فعال مدنی را بخاطر یک پست فیس‌بوکی به قتل رساندند!

طالبان: تلاش می‌کنیم و امیدواریم که انشاالله آمریکا به افغانستان برگردد!

تک‌تیرانداز ماهر طالبان شهردار میمنه شد!

10 آذر 1400 ساعت 15:35

گروه بین‌الملل: گروه تروریستی طالبان یک تک‌تیرانداز ماهرش در فاریاب در شمال افغانستان را به‌ عنوان شهردار شهر میمنه تعیین کرد.


ملاحسن آخوند، نخست‌وزیر‌ گروه طالبان در حکمی محیب‌الله موفق، از تک‌تیراندازان ماهر این گروه را به‌ عنوان شهردار میمنه، مرکز ولایت فاریاب در شمال افغانستان، تعیین کرد. محیب‌الله موفق  توسط عبدالولی اتقانی، معاون والی طالبان در فاریاب به کارمندان شهرداری میمنه معرفی شد. او در زمان جنگ طالبان با نیروهای دولت پیشین افغانستان به تک‌تیراندازی شهرت داشت. پیش از محب‌الله موفق، محمدنور رحمانی شهردار میمنه‌ی فاریاب بود.

تروریست‌های امارت اسلامی طالبان، فعال مدنی را بخاطر یک پست فیس‌بوکی به قتل رساندند!

انجنییر نوید چند شب پیش در فیسبوک خطاب به معلمان یک جمله نوشته بود: معلمان محترم! تالیبان؛ خودشان از خانه های مردم خیرات جمع می‌کنند ولی شما از آنها معاش طلبگار استید! پس از آن توسط تروریست‌های طالبان دستگیر و او را پس از شکنجه، کشتند و جسدش را در آب انداختند! چهره واقعی طالبان تروریست!
همچنین نزدیکان مختار پنجشیری، نظامی در حکومت پیشین در پنجشیر می‌گویند که نیروهای طالبان او را دیروز از روستای کور رابعه ولسوالی شتل بازداشت و بعد تیرباران کرده‌اند.
بیش از ۱۰۰ نیروی امنیتی افغانستان کشته یا ناپدید شده‌اند
بر اساس یک گزارش سازمان دیده‌بان حقوق بشر از زمان قدرت‌گیری مجدد طالبان تعدادی از نیروهای امنیتی حکومت پیشین افغانستان "کشته یا ناپدید شده‌اند." اما طالبان کشته شدن نظامیان حکومت سابق توسط اعضای این گروه را رد کردند. بر اساس گزارش سازمان دیده‌بان حقوق بشر (HRW)، از زمان به قدرت رسیدن دوباره طالبان در افغانستان شماری از نیروهای امنیتی حکومت پیشین افغانستان کشته یا ناپدید شده‌اند. در گزارشی که ۹ آذر (۳۰ نوامبر) منتشر شده آمده است که نیروهای طالبان در چهار ولایت از مجموع ۳۴ ولایت افغانستان بیش از ۱۰۰ سرباز پیشین، مأمور پلیس یا نیروهای امنیت ملی سابق را اعدام یا ناپدید کرده‌اند. گفته می‌شود که در این گزارش ۲۵ صفحه‌ای، اعدام‌ها یا ناپدید شدن اعضای سابق نیروهای امنیتی، پلیس و شبه‌نظامیان طرفدار دولت را که تسلیم نیروهای طالبان شده یا از ۱۵ اوت تا اواخر اکتبر بازداشت شده بودند، مستندسازی شده است. گزارش دیده‌بان حقوق بشر نشان می‌دهد که احتمالا تنها در ولایت‌های غزنی، هلمند، قندهار و کندز (قندوز) بیش از ۱۰۰ عضو سابق نیروهای امنیتی کشته یا مفقود شده‌اند. 

از نظر تروریست‌های طالبان واژه «آزادی» هم غیراسلامی است!

تروریست‌های طالبان لوحه «باغ‌ آزادی» در هرات را به «باغ اسلامی» تغییر داده‌اند! منابع و فعالان این ولایت گفته‌اند که طالبان نام‌های مشهور مکان‌ها و خیابان‌های هرات را تغییر داده و به هویت فرهنگی و تاریخی هرات هیچ احترامی نمی‌گذارند.

معاون وزیر خارجه طالبان: تلاش می‌کنیم و امیدواریم که انشاالله آمریکا به افغانستان برگردد!

یک کانال افغان در واکنش به اظهارات شیرمحمد عباس استانکزی نوشت: پس این همه کشتار افغان‌ها و یک ملت را آواره و دربدر کردن برای چه بود؟ مگر بهانه تمام جنایات ۲۰ ساله‌تان حضور همین کفار! نبود؟


خانواده‌های قربانیان ۱۱ سپتامبر از طالبان غرامت می‌خواهند

وکلای برخی از خانواده‌های قربانیان ۱۱ سپتامبر در حال گفتگو با حکومت امریکا برسر دریافت غرامت از طالبان‌اند و می‌خواهند این پول از دارایی‌های مسدود بانک مرکزی افغانستان پرداخت شود. بنا به حکم دادگاه، «امارت اسلامی» به خاطر این حادثه، باید به این خانواده‌ها ۷ میلیارد دلار بپردازد.

تراشیدن یا کوتاه کردن ریش ممنوع شد
تراشیدن یا کوتاه کردن ریش در استان غور ممنوع شد
شماری از ساکنان فیروزکوه، مرکز استان غور، به رسانه‌ها گفتند که مسئولان امر به معروف و نهی از منکر طالبان در این منطقه، تراشیدن ریش را ممنوع و اعلام کرده‌اند که از این پس کسانی‌ که ریش خود را کوتاه کنند یا بتراشند، با برخورد جدی مسئولان این نهاد مواجه و مجازات می‌شوند. این دستور تازه طالبان خطاب به ساکنان غور روز سه‌شنبه، نهم آذر، از طریق بلندگو در سطح شهر به مردم ابلاغ شده است.نهاد امر به معروف و نهی از منکر طالبان در غور علاوه بر ممنوع کردن اصلاح صورت، از مردم این استان خواسته‌ است هنگام نماز تمام دکان‌هایشان را ببندند و برای ادای نماز جماعت به مسجد بروند. متولیان این نهاد افزوده‌اند که مردان باید به زنانی که به بازار می‌آیند، به چشم مادر و خواهر خود بنگرند و اجازه ندارند آنان را به چشم دیگری ببینند.    
طالبان پیش از این در استان هلمند نیز تراشیدن ریش را ممنوع کرده و به سلمانی‌های این شهر هشدار داده بود که پس از این اجازه ندارند ریش مشتریان خود را با تیغ بتراشند وگرنه با هر دو (مشتری و استاد سلمانی) مطابق شریعت اسلامی برخورد می‌شود. در همین حال گزارش‌هایی وجود دارد که از ممنوعیت تراشیدن ریش نه تنها در استان‌های غور و هلمند که در بسیاری از استان‌های دیگر افغانستان خبر می‌دهد و گفته می‌شود کسانی که به این دستور طالبان توجه نکرده‌اند، به شدت مجازات شده‌اند. طالبان تراشیدن یا کوتاه کردن ریش را خلاف شریعت اسلام می‌داند و به همین دلیل در شماری از استان‌ها افغانستان مردم را از این کار بازداشته است تا مرتکب گناه نشوند. این گروه در دوره اول حکومت خود در افغانستان، از سال ۱۹۹۶ تا ۲۰۰۱، علاوه بر ممنوعیت کوتاه کردن یا تراشیدن ریش، محدودیت‌های بیشتری هم برای مردم افغانستان وضع کرده بود و اکنون که دوباره قدرت را در دست گرفته‌ است، در حال عملی کردن محدویت‌های دور نخست حکومتش است؛ اما این بار آهسته و دور از چشم رسانه‌ها. 


کد مطلب: 308561

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/308561/طالبان-تلاش-می-کنیم-امیدواریم-انشاالله-آمریکا-افغانستان-برگردد

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir