به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۴۰۰/۰۹/۱۰ ساعت ۱۸:۲۵
کد مطلب : ۳۰۸۶۰۴

پیش بینی قیمت طلا در روز‌های آینده

پیش بینی قیمت طلا در روز‌های آینده
گروه اقتصادی: مشاهدات از بازار طلا و سکه نشان می‌دهد طلا و سکه در روز‌های اخیر به آرامی گران شده و روز گذشته هر گرم طلای ۱۸ عیار به یک میلیون و دویست و شصت هزار و پانصد تومان رسید. کارشناسان این گرانی طلا و سکه را ناشی از بدبینی بازار به آینده مذاکرات وین می‌دانند.

افزایش تدریجی قیمت طلا و سکه
کارشناس بازار طلا و سکه  گفت: در کوتاه مدت شاهد افزایش قیمت طلا و سکه خواهیم بود.عبادالله محمدولی با پیش بینی قیمت طلا در کوتاه مدت ادامه داد: شب عید امسال قیمت طلای ۱۸ عیار به بالای یک میلیون و سیصد هزار تومان خواهد رسید.

تا دو سال آینده آرامش به بازار طلا بازمی گردد
این فعال بازار طلا و سکه گفت: مردم می‌دانند مذاکرات وین منتج به نتیجه‌ای که مطابق میل ما باشد نخواهد شد، زیرا آمریکا به دنبال این است که شرط و شروط‌هایی را در مذاکرات بگذارد که مورد قبول ما واقع نخواهد شد.محمدولی با بیان اینکه در اقتصاد بیمار کشور ما اخبار این گونه مذاکرات به شدت بر قیمت‌ها در بازار طلا و سکه اثر می‌گذارد، ادامه داد: خروجی این جلسه به دلیل سیاست ما معلوم است، زیرا آمریکا به دنبال ایران خلع سلاح شده است و این مورد توافق ما نخواهد بود. ولی وقتی باب مذاکرات در میان مدت و بلندمدت باز می‌شود نشان دهنده این است که در بلندمدت آرامش بر بازار‌ها و ازجمله بازار طلا و سکه حکم فرما خواهد شد.

شب عید طلا گران می‌شود
کارشناس بازار طلا و سکه در پاسخ به  این سوال مبنی بر اینکه تا چند هفته آینده قیمت طلا و سکه چه تغییراتی را خواهد داشت، گفت: قیمت اونس جهانی طلا افزایش خواهد یافت و به تبع آن قیمت طلا در بازار داخلی دچار نوسان خواهد شد.به گفته عبادالله محمدولی، با نزدیک شدن به پایان سال میلادی و سپس پایان سال شمسی به دلیل تسویه حساب شرکت‌ها در بسیاری از کشورها، تقاضای طلا و سکه افزایش می‌یابد؛ بنابراین قیمت طلا و سکه تا شب عید با شیب آرام رو به بالاست یعنی اونس ۱۹۵۰ تا ۱۹۶۰ دلاری را در شب عید خواهیم دید. همچنین قیمت طلا در بازار داخل نیز شاهد افزایش چند درصدی است.

افزایش تقاضا طلا را گران کرد
این فعال بازار سکه و طلا گفت: قیمت طلای ۱۸ عیار در کوتاه مدت به یک میلیون و ۳۲۰ هزار تومان خواهد رسید. نکته حساس حجم تقاضایی است که به بازار وارد می‌شود.عبادالله محمدولی با بیان اینکه افزایش تقاضا و کم شدن فروشنده در بازار، باعث افزایش قیمت طلا خواهد شد، گفت: برای آنکه قیمت‌ها در بازار طلا و سکه و سایر بازار‌های موازی ثبات یابد، باید حداقل دو ماه آرامش بر بازار حاکم باشد تا سیاست‌های اعلامی مذاکرات از طرف تیم اقتصادی دولت بتواند در بازار توقف پیدا کند.

افزایش خرید طلای آب شده به جای مصنوعات طلا
کارشناس بازار طلا و سکه گفت: در حال حاضر نگرانی مردم از نتیجه مذاکرات باعث شده سرمایه خود را به طلا و سکه و... تبدیل کنند؛ بنابراین تقاضا در بازار‌های دارایی و ازجمله طلا و سکه افزایش یافته و قیمت نیز صعودی شده است.محمدولی ادامه داد: متاسفانه تقاضای مردم بیشتر به سمت طلای آب شده رفته و مردم به جای انکه مصنوعات بخرند به طلای آب شده روی آورده اند.
مرجع : اقتصاد 24
برچسب ها: طلا و سکه
پربيننده‎ترين مطالب و خبرها